Thursday, January 12, 2012

madu ku madu mu jua

kebanyakan orang perempuan, pantang dengar perkataan madu ni. cepat terjungkit punggung. dengar aja sang suami sebut madu, terus melenting. tak gitu? ala biasa la perempuan. so share no pau, bak kata budak sekolah.

amboi ain fathihah, hingus belum kering, garam baru makan sikit, dan janggut pun belum ada tiba-tiba dah cakap pasal madu. berani kau ya? eh tolong sikit. saya bukan nak bicara soal poligami ya. bukan maduri (madu+duri). tapi madu lebah.

sekarang cuba google, the most expensive honey in the world ataupun, madu paling mahal di dunia. kalau malas nak buka tab baru untuk google ni, dushh nah ambil kau. mari teruskan membaca.

ya tuan-tuan dan puan-puan, yang jauh mari dekat dan yang dekat mari rapat. madu paling mahal di dunia adalah madu daripada yaman. sebab apa tuan-tuan dan puan-puan? kenapa madu yaman ni mahal? kalian cari sendiri ya dalam laman web. berlambak maklumat yang ada. almaklum la, blog ain fathihah ni sekadar blog peribadi, bukan blog informasi. haha.

semester ni, saya rajin pula minum air madu. cara nak buat air madu ni, ambil sesudu madu daripada bekas madu, dan masukkan dalam mug berisi air masak, kemudian kacau-kacau dan minum. handal tak saya buat air madu. keh keh keh. makan roti pun calit madu.

dah cari dan baca ke pasal khasiat madu yaman? sesiapa yang berminat boleh hubungi kad nama di bawah. 
eh, kabur pula tulisan. almaklum, guna kamera pada telefon cap ayam yang dah patut masuk muzium. haha. meh saya tuliskan semula.

El-Husaini Honey
Madu Yaman El-Husaini

Hj. Abdul Hamid En-Husaini
(Hassan Husaini Bin Abdul Rahim)

No.61 Jalan AU1A/3F,
Taman Keramat Permai,
54200 Kuala Lumpur

019-2843242
hamidelhusaini@yahoo.com

*sedia membuat penghantaran termasuk singapura

ada dua jenis madu.

Sidir
250gram RM110 (4 dirham)
500gram RM219 (7 dirham)
1kilogram RM 400 (13 dirham & RM20)


Sumur

250gram RM90 (3 dirham)
500gram RM150 (5 dirham)
1kilogram RM 300 (10 dirham)


nota tumit : kalau ada pembaca blog ain fathihah yang berminat, sila hubungi Hassan. cakap macam ni, 'haloo saya peminat blog ain fathihah. saya nak beli madu yaman. boleh bagi diskaun?'

2 komen tak puas hati:

Guru said...

mahalnya madu ni :)

Sheikh Ahmad said...

huhu..memang mahal madu nie
saya dah pernah beli dah
try2 kat lain pon harga lebih kurang je
tapi sebab saya percaya apa yang Nabi kata tu betul, saya amal gak la makan madu nie
>_<