mereka yang tegar

Monday, January 23, 2012

amal

1. surau Kompleks Bukit Jambul

saya yang dah siap pakai tudung dan sarung kasut, menunggu Amal dan Farahain di bangku hadapan surau. sambil menunggu, saya melihat telefon. ada SMS yang belum diperiksa.

saya membaca SMS. langsung bibir tersenyum. spontan. senyum tak dijangka. di luar kawalan. saat saya mengulang baca SMS, amal menyergah,

"ni hang duk senyum apa sorang-sorang?"

"saja la nak senyum. sedekah," saya membalas. muka saya berusaha menyembunyikan riak.

"pandai. sapa ajaq? ni duk sedekah kat handphone, buat apa? kalau sedekah kat aku, tak apa jugak!"

"err. haha. jom lah."


2. rumah tok amal, tanjung tokong

saya, amal dan farahain makan bertiga berkongsi nasi dari pinggan kecik. ada lauk daging, ayam dan nasi minyak kenduri. tv3 sedang menayangkan filem Ip Man 2, masa tu sekitar jam 11 malam.

saya dan Farahain secara sepakat terpaku mata pada kaca tv, terkesima melihat aksi donnie yuen. sambil mulut menyuap nasi. mencubit lauk daging dan ayam seorang sedikit. tiba-tiba amal menyergah kami berdua,

"haih aku lemaih sangat aih. hangpa duk tengok tv pulak. ni aku ada depan mata ni, cepat sembang dengan aku. satgi aku bangun pi tutup tv tu, baru hangpa dua tau."

"hahaha" spontan saya dan farahain tergelak.

"syoq la kungfu ni, amal"

"niiii, tak syoq langsung. dah, jangan duk tengok tv. cepat sembang dengan aku!"

2 komen tak puas hati:

NighBerkz’S Blogs said...

wuh dasyat.. klu amal tu wat kungfu bru korang tgk..kahkha





http://nighberkz.blogspot.com

kempeng n buncit said...

besh larrhh...heeheh.. usha blog ite tau..heee