mereka yang tegar

Monday, March 21, 2011

tudung senget untuk abu.

Alam berubah. Manusia juga berubah. Saya termasuk. Bezanya antara manusia, sama ada perubahan itu perubahan yang positif, ataupun negatif. Ah, tipulah kalau kamu katakan

"aku tidak berubah. masih sama seperti setahun lepas"

mungkin fizikalnya kelihatan sama. Tapi mana mungkin pemikiran dan pengalaman tidak mengalami perubahan setelah bulan demi bulan berlalu.

Dua hari lepas, saya sempat berbual ringkas dengan teman Pend. Kaunseling (sem6 juga) yang saya anggap seorang abang yang senget baik. Dia mungkin memerhati perubahan saya sejak awal kami bertapak di UPSI.

(Abu Handhalah, entri ini khas untuk kamu. Kasihan kamu bersusah payah mau mencari gambar saya pakai tudung senget. Ini saya akan lambakkan untuk kamu.)

Semasa di sem satu dan dua,

Fawiz : Ain, tudung ko senget.
(tegur fawiz setelah dia perasan saya pin tudung tak kemas, serabut dan panjang sebelah)

Ain : Weh, suka hati lah aku nak pakai tudung macam mana pun. Sebok ja lah hang ni.

Abu : Weh ain. Baju hang kaler hijau tapi tudung hang kaler coklat. Tak match la wei.
(tegur abu ketika berselisih dengan saya ketika dalam perjalanan ke kelas)

Ain : Ala biaq pi la. Bukan ada orang nak tengok pun.

Masa tu, serius saya langsung tak terasa dan tak ambil kisah pun dengan teguran-teguran depa mengenai penampilan dan kekemasan saya. Tak tahu apa saya fikir masa tu.

Semester ini dan semester lepas, kerap juga bila saya terselisih dengan Abu, ayat yang diulang cakap oleh dia adalah,

"ain, ko dah lain la sekarang. dah reti pakai tudung ek"

"ain, dah lama tak tengok tudung senget hang"


Saya cuma ketawa. err, ataupun tersipu-sipu malu.

Sengaja saya godek-godek folder gambar saya. Sungguh, comot dan serabai. ++ tak kemas. Senget merata. Cuma kebanyakkan muka saya kelihatan naif, suci dan innocent. hehe.

1. Ini semasa di matrik penang. Ya, sila kagum sebab saya dengan yakinnya pakai tudung merah dengan baju kuning. Kuning menyala pula tu. Semua lima orang ini adalah kawan sekolah Almashoor. Dari kiri, Ain Fathihah, Senah, Amal, Fareh dan Farahdila.

2. Inilah muka saya seperti yang tertampal di kad matrik. Gambar diambil ketika pertama kali jejak kaki ke UPSI, semasa pendaftaran. Nampak macam budak baik kan. Hehe. Takyah angguk, saya dah tahu jawapannya.
3. Ini gambar semasa semester 1. Masa ni ada perjumpaan dengan kumpulan yang ambil Wacana Akademik Bahasa Melayu. Meeting untuk buat program.

4. Ini gambar masa semester 3 kot. Ataupun sem 4. Tak pasti. Tudung coklat ini adalah tudung kegemaran saya yang dibantai ulang pakai sampai orang tanya, 'wei hang takdak tudung lain ka?'

5. Saya bergambar dengan Robihah, masa ni saya ikut delegasi debat UPSI ke royal debate 2009 di UM. Haa tengok. Masa ni dah pandai sikit pin tudung ke bahu. Sekian saja, terima kasih. Haha.

8 komen tak puas hati:

chiLleD...!! said...

nmpknya dh makin matang lah tu..hehe

nizamsani said...

saya pula, tak pernah pakai tudung.

IMANSHAH said...

wah nampak semakin julita!!! haha

a kl citizen said...

setuju ngan iman...

wanita makin terselah keanggunannya bila makin berusia, tapi bila dah tua kerepot...tidak boleh digunakan lagi teori ini

Sham said...

salam kenal bakal guru...

lain kali kalau orang cakap tudung senget, katakan:inilah fesyen bertudung terkini...

shahjiehan said...

sekolah al masyhoor! mesti la baik2 dan comel..ahaks

"tersipu-sipu malu."

cik ubi said...

ade jugak wanita comel..huhu..

skodeengg~

jAuh hAti said...

slekeh gila kita masa matrik.haha.
tapi aku okay skitla dari hang.
baju kuning,tudung pink.haha =)