mereka yang tegar

Friday, March 04, 2011

persediaan pertama

Awal semester, diberitakan pelajar2 sem6 akan berpraktikum pada bulan Mei ini.
Wow, awal.

Gadis 1 : Wei, takmau pi praktikum. Aku rasa aku kecik lagi laa!

Gadis 2 : Seram rasa. Tak ready lagi la weh.

Gadis 3 : Arr, aku takdak 'handbag makcik' lagi. Cikgu2 sekolah tu duk pakai handbag makcik-makcik kan.

Gadis 2 : alaa, pakai beg kuliah macam kita duk pakai sekarang takleh ka wei. Tak sanggup lagi la nak pakai handbag makcik tu. Meced sangat.

Gadis 1 : Mana boleh. Pakai handbag tu baru nampak matang.

Gadis-gadis : yeah! jom beli handbag makcik.
ceh, perempuan. Ini pula yang difikirkan dahulu, berbanding persediaan-persediaan lain sebelum berpraktikum.

15 komen tak puas hati:

MuhD NoR AzyM said...

Wah..beli beg baru ke cikgu?? Hehe

Cik Z@i Pen@nG said...

ahak...selamat mengajaq ya cekgu

Ruby said...

tak sabar nak bli beg mak cik-mak cik juga, nanti boleh exchange!hehe

azlanlin said...

Bagus..bagus..bagus... Kalau serumah dok 5 orang sewaktu praktikum, ada buah beg yang pelbagai.
~ Dua minggu sekali "rotation" beg sesama sendiri. Dah selamat untuk 10 minggu. Bermakna hampir 2 bulan setengah..dah nampak asyik bertukaQ2 ja... fuhhhh!
~ Ada berani buat "rotation" cenggitu?

HEROICzero said...

hahaha itu yg dibeli plak.. anyway, gud luck! =)

ain fathihah said...

azym, haah. itu la motif entri ni. xfaham ke. hihi

ain fathihah said...

cik zai, terima kasih ya. gerun nk masuk sekolah balik ni.

ain fathihah said...

rubi! yeah. cepat beli. cepat. yg lawa tau. aku tau taste hg mesti gempak punya. hihi

ain fathihah said...

che lan, mmg itu pun yg dirancang. memang nak tukar2 sesama kami. hehe

ain fathihah said...

hero, itu lah. perempuan kot. fikir hal2 mcm tu dulu pulak dah

Isyraq said...

hehehe...
bdak2 engineering yg praktika kat Telekom lagi kecian kena kerja kat tengah panas...
huhuhu....

a kl citizen said...

kasut ? tak nak beli baru?

naik tangga turun tangga ain....
tapi kena nampak profesional dan ke'makcik'an,

lagi lah pulak ain ni, berdiri kat depan takut budak belakang tak nampak...

saya pun tumpang berdebar

iqbalsyarie said...

Wah. kiranya ini yang pertama drpd siri-siri beli belah yg selanjutnya ke? heeee

ckLah said...

Salam anakanda...
Terima kasih kerana sudi link. Kalau untuk rakan-rakan yang bakal praktikum, ckLah cadangkan baca entri yg ini http://xiiinam751.blogspot.com/2011/02/selamat-menempuh-realiti-dunia.html

cik nurussalwa said...

wah~ selamat berpraktikum~ :)