mereka yang tegar

Friday, March 11, 2011

10 sebab kenapa saya perlu jadi roommate Chaah

*ini adalah entri menyakat.

Saya ada kawan. Kawan saya nama Chaah. Kawan saya comel macam saya. yang pasti saya lagi comel dari dia. Saya, Chaah, Amirah, Rubi, Sinah dan Dida bakal sama-sama berpraktikum di Sungai Petani, Kedah pada bulan Mei ini.

Kami berlima rancangnya akan menyewa rumah bersama. Tidak termasuk Sinah sebab dia memang orang SP yang rumahnya sekentut saja dari sekolah. Jadi Sinah, kamu tidak terlibat dalam ini cereka.

Dida pandai masak. Kamu masakkan untuk kami ya. Saya tolong. Tolong potong-potong, tolong rasa dan tolong hidang.

dalam entri ini, saya akan berikan 10sebab kenapa saya perlu jadi teman sebilik Chaah.

1. Saya dan Chaah sama-sama budak lompat, kami berdua lahir pada 1990. Jadi, kita akan serasi bersama. kan chaah, kan.

2. Chaah bercermin mata. Saya juga. Sekarang Chaah tidak lagi bermata empat. Baru seminggu ini dia memakai kanta sentuh ke kelas. Saya dah lama teringin nak belajar pakai kanta sentuh. Jadi, kita perlu sebilik supaya kamu boleh ajar saya cara-cara mengendalikan kanta sentuh. kan chaah, kan.

3. Saya agak cekap mengendalikan hal-hal software dan komputer. Jadi Chaah boleh minta bantuan saya. Nanti kita buat Rancangan Pengajaran Harian bersama-sama, ya Chaah ya.

4. Chaah anak sulung dari adik-beradik yang boleh dikira ramai. Saya juga. Saya 7. Chaah 8. Jadi kita boleh berkongsi cerita gelagat adik-adik bersama di kala kerinduan. Syadida kalau nak join pun, takleh!

5. Saya kreatif tapi malas. Chaah rajin. Jadi saya boleh bagi idea, dan Chaah menjana idea itu dengan mencari bahan-bahan yang perlu untuk digunakan semasa mengajar. Kita boleh la kongsi bahan bantu mengajar, kan kan. Hehe.

6. Saiz baju tak sama, err, tak boleh kongsi baju. Haha.

7. Saiz kasut tak sama, err, tak boleh juga nak bertukar-tukar kasut.

8. Reaksi Chaah ketika disakat adalah sangat menyeronokkan. Haha. Jadi saya perlu selalu sakat kamu sebab kamu semakin comel ketika disakat. Sampaikan kawan-kawan dalam kelas EDU marah saya sebab selalu sangat kacau Chaah.

9. Tudung Chaah lawa-lawa. Saya nak pinjam. Hehe.

10. Chaah tak reti pakai shawl. Saya boleh ajarkan Chaah. Tapi kat sekolah, cikgu-cikgu boleh pakai shawl ke..err.

Bonus 11. Chaah gebuuuu! Saya suka. Haha.

Chaah, sudikah kamu jadi teman sebilik saya di Sungai Petani?