mereka yang tegar

Wednesday, July 13, 2011

tilam aku, tilam aku. tilam hang, tilam aku.

Rasanya ramai (yang baca Blog Ain Fathihah) tahu, saya sebilik dengan Cikgu Syadida di rumah sewa di Sungai Petani ini. dah nama pun sebilik, macam-macam cerita boleh buat pasal teman sebilik ni. dan ini cerita mengenai keperitan kesusahan dan kesengsaraan pengalaman Syadida menjadi roommate aka mak tiri aka reminder teragung Ain Fathihah.

Tiga minggu pertama, kami tidur tidak bertilam. cuma berlantaikan simen dan berbumbungkan siling rumah. rasa miskin ja tidur atas simen. haha. isk isk. mana ada. kami berdua tidur berlapikkan tilam toto tu. bukan selapis toto, malah tiga lapis toto. tapi saya yang badan manja ni, berasa sakit-sakit badan bila tidur atas tempat keras. huhu.

Masuk minggu keempat, saya dan Dida usung tilam dari rumah masing-masing. Tilam bujang yang biasa tu.
dan ini adalah anatomi kedudukan tilam kami berdua. susun rapat-rapat sebab Dida takut tidur seorang. Dida di tilam Dida dan saya di tilam saya. Kipas kaki letak di kedudukan atas kepala.

Masa awal-awal nak lelapkan mata dan bersedia untuk tidur, kedudukan kami berdua adalah seperti di atas ni. sebab masing-masing kaki pendek, jadi tilam ada lebihan yang tidak diisi oleh anggota badan
Ini kedudukan setelah 10minit baring-baring sambil bersembang. sementara menunggu mata terlelap, memang kami berdua biasa bersembang dulu.
dan ini adalah kedudukan saya bila cuma saya seorang saya yang berbaring di tilam. memang biasanya saya akan baring secara melintang.
setelah masing-masing terlena dan minda berada di separa sedar... perhatikan saya telah menceroboh masuk ke kawasan tilam dida.
kadang-kadang juga saya tidur begini. perhatikan betapa istiqamahnya tidur Syadida. baik dan sopan.
malah kerapkali juga badan terpusing begini. tak tahu macam mana boleh teralih sampai macam n. Dida, hang angkat aku bagi jadi terbalik macam ni ka??
Bila dah tidur serong, acapkali juga cuma kaki saya yang masuk ke zon dida.
dan sebelah kaki saya entah macam mana boleh landing baekk punya atas kaki dida. kes mencari kehangatan bila tidur malam sejuk la ni...
bila dah sedap sangat tidur, maka Syadida Zakaria dengan tidak semena-mena akan berevolusi dengan pantas menjadi bantal dakap Ain Fathihah.

sekian

nota tumit ; bakal suami, sila hati-hati. simpan duit untuk beli katil besar ye. sebab saya tidur buas. hehehehe.

7 komen tak puas hati:

cikpepel said...

haha...suami peluk je senyap terus la...

anen said...

kahkahkaha lawokkk

Mas said...

kite serupa.. aku pon selalu landing anggota badan aku kt una..haha

♥GAdiSMeRaHJaMbU♥ said...

hahaha. hang memang tidoq buas pun dari kecik2 dulu! =P

chiLleD...!! said...

hehe..penglaman ditindih ada lah..penglaman tdo cam ain xda lagi stakat ni..hehe

Nur A$niD@ said...

buasnya ckgu tdoq...tp saya pown cam ckgu gak...kdg2 360 darjah...bla bangun esk pagi...smua bantal dah ada kat bwh katil.....haha

nini said...

Amboiiiihhh syoknya tidooo....hahaha