mereka yang tegar

Thursday, July 07, 2011

pelajar cium cikgu

budaya SMK Ibrahim, setiap pagi akan ada perhimpunan harian mengikut tingkatan. masa inilah pemberitahuan dan pengumuman akan dilakukan oleh guru, kelab dan persatuan.

seperti biasa, saya hadir ke perhimpunan tingkatan empat. habis perhimpunan, saya berhajat mau terus ke kantin.

tiba-tiba ada seorang pelajar saya (saya tak ingat nama dan kelasnya) datang tercongok depan saya.

"kamu ni kenapa?" soal saya.

"tak ada apa aih cikgu. cikgu, salam", ujarnya sambil menyalam dan mencium tangan saya.

saya cuma tersenyum. serta-merta rindu adik-adik di rumah.
update : haa saya dah jumpa orangnya. maaf ya syazana, gambar kamu cikgu cilok dari FB. hehe


"haa kamu mai cium pipi saya sikit. saya rindulah adik-adik saya kat penang"

selamba saya cakap macam tu pada pelajar tu. pelajar perempuan tentunya.

terus dia mencium kedua belah pipi saya, sambil saya memeluk dia.

herm. serta merta sebak. haha. tak tau kenapa saya sebak. emo kan.

kadang-kadang, ada rasa kasih yang tak perlu diucap. seawal saya mula mengajar pelajar-pelajar tingkatan empat ni, saya selalu merasakan saya sedang mengajar adik-adik sendiri.

nota tumit : dah mula sayang. terima kasih, kalian.

7 komen tak puas hati:

luahfikiran said...

SALAM,
UNTUNG PELAJAR2 TU ! CIKGU MESTI TAK PERNAH MARAH !

nizamsani said...

nak juga.

Anonymous said...

teringat hg peluk teacher masa kelas english kt matrik dulu..

hemmm,rndu hang.

tak,
rindu tu macam terlalu ringan maksudnya.

-budak tinggi-

Yunus Badawi said...

Salam.

Seronok dapat cikgu macam awak ni. Murid2 nak datang kelas pun jadi semangat.

cikpepel said...

alala...baiknya cikgu ni...

adeebahfarzana said...

Mai ALMASHOOR laa Tata . Mngajaq KakTeh pulak . Teringin jugak nk jadi anak murid kamu . HAHA !

~Rindu

Nur A$niD@ said...

zana mmg ska cium org ckgu....haha...tmbh2 org comei mcm ckgu plak....:)