mereka yang tegar

Wednesday, October 27, 2010

projek penyelidikan. apa?

salam. (mod = ulangkaji Organic Chem).

Rasa macam baru ja lagi saya menjerit (tak dapat dipastikan menjerit suka atau tak suka) ketika melihat keputusan permohonan UPU.

UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS
JURUSAN : PENDIDIKAN SAINS

yeah, sungguh. Rasa macam baru semalam saya kalut buat persiapan untuk masuk Universiti. Sedar tak sedar pun...

dan tiba-tiba dah kena pilih bidang untuk tesis. ohh! Saya dah kena buat tesis rupanya.

antara bidang pilihan:
1. PEMBINAAN MODUL P & P
2. PEMBINAAN MANUAL MAKMAL
3. PEMBINAAN BAHAN MULTIMEDIA
4. PENYELIDIKAN PEDAGOGI / PENDIDIKAN
5. PENYELIDIKAN CONTENT
6. ULASAN BUKU
7. DOKUMENTARI

err.. saya baru saja tengok pilihan bidang yang ada. Dan esok dah kena beritahu bidang yang menjadi pilihan hati. Ceh! Apakah? tak sampai 24 jam dah kena buat pilihan.

Projek Penyelidikan = 6jam kredit, tauhu sumbat!

apa bendanya ketujuh-tujuh pilihan yang ada ni ya? (mod = blur)

nota tumit ; tiba-tiba rasa patutnya Jabatan buat taklimat dulu, baru suruh pilih. takla terpinga-pinga sangat, kan? huhu

7 komen tak puas hati:

hiro said...

uhuuu...kene bijak.

Kyuubi said...

lu blur ke? wa lagi blur.. huhuhu..

RUBY said...

aku pun dok pening, nih padia nihhh?

neway, good luck test chem orgnic esok!aku bru baca 2 bab...nak pecut lg 4!Pengsan!! @__@

Anonymous said...

urmm...buat lah kptsn yg terbaik, tgk mana2 yg rasa blh bwt....neway...awk dh stat kejer kt upsi ker?? tahniah la...

Sofia said...

ooohhh..
cmni ke tesis students utk sains.. banyaknye pilihan...
Akak dl , hnya ada penyelidikan content aje rasanya .. Tp, mgkn sebab akak matematik kn.. Sains ni pembelajaran sepanjang hayat... Penyelidikan tesis perlu lebih mendalam.. Gudluck Ain!!

Anonymous said...

taw xpe ain..ni x, pndai2 pilih la korg, pndai2 hidup..

Insan Marhaen said...

kena belajar cepat buat keputusan. IM di tempat kerja ini sekarang ni dah belajar begitu.

sebagai ketua keluarga juga begitu. cepaat buat keputusan. tepat dan low cost.

kalau ok dapat pahala. kalau tak ok dapat bala...