mereka yang tegar

Tuesday, November 02, 2010

cokodok ada kodok?

Jam 12.20 tengah malam
Situasi : Tiga gadis sedang makan satu paket megi goreng yang dikongsi bertiga, sambil berbual.

Gadis A : Esok pagi nak breakfast apa ek. Aku ada buah. Esok pagi nak buat coq (cucur) pisang lah. Nak kena guna tepung apa ek?

Gadis M : Nak goreng ka? Guna tepung beras campur tepung gandum. Rangup.

Gadis F : oh, nak buat cokodok ek?

Gadis A : eh tak lah. bukan nak buat cokodok. aku tak guna kodok pun. nak buat coq pisang lah.

Gadis F : sama lah tu, cokodok dengan cucur pisang!

Gadis A : dak aih, tak sama. aku tak bubuh kodok pun! (masih berkeras)

(Habis tu, cucur badak ada badak ka?)

Gadis F : cokodok la tu!

Gadis A : tak lah. coq pisang tu kan pisang goreng. aku nak goreng pisang salut tepung je lah.

Gadis M : weh! hang yang salah. coq pisang dengan pisang goreng tu tak sama lah!

Gadis A : eh, yaka? ingatkan sama.

11 komen tak puas hati:

f_aRa_aINa989 said...

COKODOK forever..=p

Along Tapa said...

payah betul orang tak reti bahasa ni ek....

Gorengbaek - Tips semasa berbual

Hangit habis dah - Betul ke ek??

nanad said...

tapi dua dua pon sedap :)

luahfikiran said...

SALAM,
YANG SAMA DAN YANG TAK SAMA, SEMUANYA LF SUKA. TERUTAMANYA KALAU PANAS2

Nasriq said...

tu pun dah tak boleh nak beza...kena fikir banyak kali kalau nak kawen cam ni...

ana said...

hahahaha...sedapnye cokodok!

chiLleD...!! said...

tp cucur udang ada udang kan??hik3

chiLleD...!! said...

tp cucur udang ada udang kan??hik3

fndrocka said...

Masing2 nak mkn coq penampar.haha

amirah said...

ptg ni...psg grg jum~

sakura_aainaa said...

hahaha.. sabar jelah..