mereka yang tegar

Monday, April 11, 2011

tulisan

zaman sekolah (dan juga sampai sekarang) ;

1. Tulisan saya besar-besar.

Seorang teman pernah merungut begini pada saya

'Wei Ain. awat tulisan hang besaq gabak sangat ni? banyak makan ruang lah.'

selamba saya menjawab

'biaq lah. aku berjiwa besaq tau. lagipun cikgu kita tua-tua, kesian mata tak berapa nampak kalau aku tulih kecik'

2. Tulisan saya buruk

Kadang-kadang saya pun tak boleh nak baca tulisan saya sendiri. Tambah-tambah nota yang ditulis dalam kelas.

'Weh, ni aku tulis apa ni? takleh baca'

'Mana nak tau kat hang. Tuan punya tulisan pun takleh baca, tambah la orang lain'


Demi menyedapkan hati, selalu juga saya berkata begini,

Tulisan saya buruk sebab saya doktor-tak-jadi.

Tapi sekarang, sudah mula risau. Tak apa ke cikgu tulisan buruk? hehehe.

7 komen tak puas hati:

♥ manje ♥ said...

takpe... nanti cakap kat ank2 murid : cikgu dulu ni doktor-tak-jadi =) ~

jAuh hAti said...

haha

ain suka perasan, cakap kat diri sendiri
'aku kan bakal doktor tak jadi'

MuhD NoR AzyM said...

Practice le bg cantik. Nnt anak murid komplen taknampak apa hang tulis kat papan hitam.. :p

putra87­™ said...

hahaha.. sy lak.. dh la amik jd engnrg.. tp tulisan x mcm engineer la plak... huhu...

Republic Aku said...

janji anak murid nampak dan faham kira ok latu...

ana said...

ckp la "cikgu ni up to date...jarang pegang pen, asyik ketuk keyboard je". hehehehehe

♥GAdiSMeRaHJaMbU♥ said...

sangat setuju dengan entry neh. HAHA
aku boleh ingat dengan jelas tulisan hang punya rupa. kahkahkah! XD