mereka yang tegar

Wednesday, April 13, 2011

pencetus hormon nikahtrone

Menjejak dewasa semester 6 ni, topik yang paling hangat diperkatakan sesama kami (saya dan kawan-kawan) adalah mengenai praktikum. Topik di tangga kedua yang tak kurang hangatnya adalah pasal kahwin.

Memang saya perasan sungguh, masuk sem 6 baru masing-masing bercakap pasal kawen. Bukan lelucon lagi, tapi secara serius. Rasanya ini semua Sara Tomeng Bininya Eyo punya angkara. Semua orang pun (mesti la termasuk saya kan) semacam teruja ya amat bila tengok gambar kahwin Sara. Bila buka FB dan tengok album kahwin Sara, haruslah masing-masing buat bunyi macam ni,

'arrrr!!!'

'Weiiiii!'


'Comey-nya comey-nya comey-nya!'


'tskkkk....'


'nak kawen gak, nak kawen gak'


sambil pegang kedua belah pipi masing-masing.

Mula-mula terasa aneh, tapi lama-lama rasa ini fenomena biasa. Bila berbual dengan kenalan yang lain jurusan, dapat pula berita si anu nikahnya sebelum praktikum, si polan kawen bulan 11, si fulanah dan kawan-kawan bertunang feb tahun depan.

ahh, ini semua berita yang mendatangkan keresahan jiwa, tahu. sampaikan status FB saya bernada tidak puas hati seperti ini,

Aku cuma nak tanya ini aja.
Kenapa umur kita kahwin makin lambat?

Dulu 16 tahun, dah kawin.
Sekarang 16 tahun nak kawin? Gatal.


Haha. Sibuk ja cakap nak kahwin, tapi bila saya masuk butik pengantin (ya, baca lagi sekali butik pengantin. saya masuk butik pengantin!) untuk tengok-tengok anggaran kos nak kahwin ni, gulppp! err, tak apa lah. baik sambung Master dan pHD terus lepas habis degree ni.

nota tumit : psttt!!... kalau sapa-sapa tahu mana NGO atau ada program yang anjurkan majlis kahwin beramai-ramai tu, roger-roger saya tau! ahaha.

7 komen tak puas hati:

name saye miza said...

ain..kalau da jumpe yg kawen ramai2 tu,ajk skali..huhu

iqbalsyarie said...

amboiiiii :P

cik nurussalwa said...

mmg.. kawen2~

f_aRa_aINa989 said...

nak kawen gak!

~PENCHENTA~ said...

Eh. Kalau dapat info kawin reramai tu roger saye juge. :)

nizamsani said...

seronoknya kahwin.

Hamba Ilahi said...

nak juga la....
ain tolong carikan untuk abg gak,,,,huhu