mereka yang tegar

Tuesday, August 17, 2010

pakwe simpanan

Hujung minggu pertama Ramadhan, saya bersama-sama laptop dan beg membawa diri ke Penang. Mudah kata, balik kampung! Yeay.

Niat asalnya, tak mau balik Penang selagi belum cuti raya. Tapi disebabkan Bos Besar suruh balik, saya sebagai anak ayah yang taat dan comel bersegeralah membeli tiket bas ke Ipoh (di Medan Gopeng baru ambil bas ke Butterworth).

Alhamdulillah, perjalanan yang selamat walaupun bas rosak di highway. Mujur dah dekat tol Simpang Pulai. Huhu. Syahdu betul menanti waktu berbuka di tepi jalan. Nasib baik saya tak dapat puasa, kalau tidak, mau meleleh ayaq mata kena berbuka seorang diri dalam perjalanan sebegitu.

Balik Penang dengan laptop sendiri, datang semula ke Tanjung Malim dengan laptop Baba yang dirampas dipinjam dengan muka sekupang. Kesian Baba takda laptop. Hehe. Tapi tak apa lah kan, dah nama pun ayah……

‘berkorban apa sajaa… harta ataupun nyawa’. Laptop ni dikategorikan sebagai harta ya. Terima kasih Baba sayang!

Hikmah Laptop Rosak.

Hampir sebulan tidak berpacaran dengan pakwe no.1 saya itu, ketagihan berinternet dapat diatasi. Alhamdulillah. Bukan mudah nak hilangkan kegilaan mengadap laptop berjam-jam tanpa tujuan pasti.

10 komen tak puas hati:

bangauputih said...

cuma bisa senyum-senyum baca postingan nie... :-)

Ann said...

takleh duduk diam kalo laptop rosak..huhu

chilled..!! said...

aah..bukn snang nk hilgkn ktgihn trhdap lptop mlainkn trpksa..tp bila dh dpt biasakn diri, ianya bukn lg stu kpyhan..
-salam perkenalan-

f_aRa_aINa989 said...

ain, "buka" sorang2 pun, balik penang byk yg bg makanan nmpk..hehehe

amirah said...

ayuh mulakan rutin mengadap laptop..hehe..

p/s:setakat la bil api under kontrol

Luth Textile said...

kesian baba

buzzy said...

kesian ayah takleh men fesbuk..hehe

slmt berpuasa & berbuke

NiZaM Limited said...

wahh..dah dpt atasi masalah tgn gigil bila tak bukak laptop ke. hehe..

ASaDa RyutaRo said...

hahaha.. ade je kan..

emma said...

ha'ah...boring gile kan...hahah