mereka yang tegar

Friday, September 11, 2009

aku memang tak faham dengan Pak Guard UPSI ni

rabu baru-baru ini, saya agak culas mahu ke kelas. berlewah-lewah bersiap pagi itu. berlengah-lengah menyeterika baju kurung dan tudung. sedar tak sedar, suka jam 7.55 pagi! kelas ICT jam 8 pagi. tapi saya masih tergedik-gedik di rumah.

...huhuhuhu...

tetiba saya jadi kelam-kabut. tudung tak sempat dipin atau disilang 'rama-rama' sekemasnya. saya cuma pin tudung dan biarkan tak digayakan. ahh. tak mengapa. seperti ini pun saya sudah cukup comel dan menawan. ahaha, ain jangan perasan.

..

..

..

jiwa skema menjelma. saya mencapai kasut bertutup penuh berwarna hitam untuk dipakai. beg laptop yang besar gabak disandang di belakang. kad matrik? ada. lipbalm? sudah calit di bibir. HP? dah masuk dalam beg. nota? err..tak pasti. kelas ICT ada nota ke entah. Eh, Siti..ada ke?

..

..

..

sampai di kampus, kaki melangkah deras menuju ke kelas. Namun, tiba-tiba, Encik Pak Guard UPSI yang tak berapa muda dan tak berapa nak tua (agaknya hampir sebaya Baba saya), menahan saya.

..

..

uhh? kena tahan?

eh, aku ada buat salah ke. ala, duit tak da, jangan la kena saman. huhu.

hati berbisik resah.

..

..

..

Encik Pak Guard memandang saya atas dan bawah.

Spontan pula saya menunduk bawah melihat kasut. Saya tak pakai sandal pun hari ini, Encik!

ahh, masih suara saya cuma menjerit dalam hati.

Kad Matrik? hah, tangan saya spontan juga bergerak memegang kad matrik. Eh, ada.

Elok tergantung di leher. Encik, apa yang tak kena?!

hah, masih dalam hati.

..

..

..

Kenapa kena tahan ni? dah la saya sudah lewat ke kelas. resah saya memikir.

..

..

Encik Pak Guard dengan muka serius berkata kepada saya,

"adik, tudung ni kalau silang kiri kanan ka, pusing pi lilit belakang kepala ka, baru nampak comel"

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

15 komen tak puas hati:

MuhD NoR AzyM said...

Ko nak bgtau ko ni comel eh? Haha

ain fathihah said...

eh eh! mana ada.

aku cuma nak gtau Pak Guard UPSI yg saja2 nak tahan student semata-mata nak menyakat.

adehh

a kl citizen said...

assalammualaikum

nak ngorat lah tu...

Adi Muslim (I LOVE ISLAM) said...

ain

perlu ke>>>?

azlanlin said...

Abang Guard nak maklumkan kecomelan sedia ada tenggelam dek tudung yang takde lipatan

atau mungkin,

pemakaian tudung teknik paling sempoi di cekerawala..

atau mungkin,

abang guard memang suka negur bakal cikgu-cekgi yg come-lote... kan ain kan?

ismiaisha said...

err..tak pasti. kelas ICT ada nota ke entah. Eh, Siti..ada ke?

..

>>ang tnya aku ke ni ain???
hehehe~
jwpnnya,
aku sndri pn x pasti!
eheheheh~
=D

Anonymous said...

huhu...cik ain mmg chomel sesangat...;)

miyoko-anna

ain fathihah said...

eh ehh, cik/en miyoko anna..siapa gerangan anda?

hehe, btw, tq. saya tahu saya comel.. (sila cebik muka ya)


Laa, CT ecah..hg pn xtau ka..parah2

ain fathihah said...

apiz, PERLU!!

hehe

encik Azlanlin, saya pn konpius dgn pe'el pak gad tu..adehh

ain fathihah said...

Cikgu KL..
ngorat tu apa? saya budak baru belajar..hehe

jAuh hAti said...

hahaha
lwk lah
apa pnya pak guard
umuq baya baba pun ada ati lg
so
apa conclusion cita nh?
ain comel?

Anonymous said...

conclusionnya...ain mmg comel..hahaha


yamiko-anna

ain fathihah said...

yeahhh!!
setuju dgn Anna Mopiko

neem said...

hahah..comel je

Anakkhas said...

assalammualaikom..

macam2

'adik nana rasa tudung adik kalau tarik kiri ka tarik kanan ka pusing pi belit tengkok ka baru lawa ha...' versi pinang.

dia nak bertegur sapa ja takdak apa2 niat tu. berbaik sangka kan amalan mulia....