mereka yang tegar

Friday, July 17, 2009

saya jatuh sayang sama lelaki itu

...salam'alaik..salam anak kandung suluh budiman...


kamu pernah rasa apa itu jatuh cinta? cinta itu bagaimana? di saat ribuan manusia lain terawang-awang memahami makna cinta, kamu mengaku kamulah manusia paling bahagia dek cinta?

Saya tak pasti bagaimana, bila, mengapa dan kenapa saya jatuh cinta. Ahh, saya tidak gemar menggunakan frasa jatuh cinta dalam entri ini. Saya rasa lebih tepat saya menggunakan frasa jatuh sayang

Ya, saya jatuh sayang. Bukan sekali, tapi berkali-kali. 

Saya jatuh sayang pada lelaki itu. Lelaki yang baru saya kenal kurang dua minggu.

Tak tahu bagaimana, saya dirasuk cinta dan sayang padanya. Pada kali pertama saya melihatnya, cuma wujud perasaan yang kosong. Saya bukan jatuh sayang pandang pertama. Bukan bukan!

Kini setelah seminggu bersama....sungguh. saya telah jatuh sayang. Sayang yang bermula dari hati yang kosong. Saya mula terpikat. Saya mula jatuh hati. Saya mula menjadi perindu. Saya menjadi seseorang yang sering rindu pada raut wajah lelaki itu. Saya rindu pada bau lelaki itu. Saya rindu untuk melepaskan peluk cium saya pada dia.

Ahh, hati rawan dilamun sayang.

Terlalu lembutkah hati saya untuk menyayanginya dengan terlalu mudah?

siapa?

lelaki ini......

inilah roommate saya!

9 komen tak puas hati:

Pemadam Baru said...

cumelnye..

tetibe tingat ank buah yg baru lahir kat 13 julai ritu..nak balik kampung la..

MaMa MoDeN said...

salam
hah! nak report kat UPSI ada student pompoan tinggal ngan student lelaki...

kin said...

ni mesti baby kak neha kan?
;)

alif.nun.ya.nun said...

lelaki ini yg slalu mencintaaaamuuuu!!!~selaluuuu tanpaa raguuu..

a kl citizen said...

comelnya room mate ni

ain fathihah said...

temah, baby memang comeyyy sgt kn!

mama, repot la repot..haha...tak kira, dah dapat roommate lelaki, nk buat mcm mna..comel plak tu...hehe

ye kin, ni anak kak neha..


haha anin...lelaki ini yang sll dirinduuu ku...


cikgu kl, roommate ni mg comel kn kn...muah3...mcm saya jugak!

Hazatul Nabila said...

sgt chomel!!! wahhh...terasa nk balek umah nk dukung adek kecik! haha~

nieha said...

ain...opsss,ain clap sum thing ler...
nama aqeem 2...
muhammad zunnurain mustaqeem...
hehehe...ni bru btol...thax...

nieha niezzeissha said...

ain,
ain dh clap ler..
nama aqeem 2..
muhammad zunnurain mustaqeem..
ni bru btol..
hehehe..thanx..