mereka yang tegar

Monday, July 27, 2009

ketiak hang masham?

bila tengok iklan deodoran kat tv, macam-macam gelagat pasal ketiak bucuk masham ni kan?

haa, jom kongsi sedikit tips.

siapa kata dalam kuliah Plant Phisiology semata-mata berkisar pasal tumbuhan?

takda tau

belajar juga pasal kehidupan

pensyarah pun bagi macam-macam tips yang kadang-kadang (tapi selalunya) dipandang sepi oleh generasi muda macam kita ni....

============================

pensyarah Plant Phisiology

juga KJ Biology (bukan Khairy Jamaluddin, tapi Ketua Jabatan),

Dr.Hashimah bagi tips menarik tadi

katanya, sebagai guru

seharusnya guru-guru ini mempunyai bau-bau yang menarik

dan tidak menyeksa rongga hidung pelajar

juga sebagai pelajar, seharusnya mempunyai bau-bauan

yang tidak membuatkan hidung guru/pensyarah kembang kempis bila kamu berjumpa mereka

perlukah wangian berbotol cantik bernilai ratusan ringgit untuk membuatkan bau tubuh anda menyenangkan?

perlukah berbedak harum berkilo di badan untuk menjadikan badan kamu harum memikat?

ahh, tak. tak.

saya tak maksudkan begitu

bukan berwangi-wangian untuk menarik perhatian kumbang sesat

bukan berwangi-wangian sampaikan orang sekitar 3 meter kamu boleh terbersin

bukan berwangi-wangian yang boleh buatkan orang sihat sakit kepala.

bukan!

cukuplah menghindarkan bau badan kamu

cukuplah menyingkirkan bau tengik ketiak kamu

supaya orang sekeliling kamu tak melarikan diri bila nampak kelibat kamu

jangan buat orang demam dan muntah lewah bila kamu bersama dia

eh ain! ain!

kenapa melalut?

kata nak bagi tips tadi?

haa, hehehe..

tipsnya adalah..

bila bangun pagi-pagi,

masa mandi pagi..

(ini cuma untuk orang yang mandi awal pagi saja,

bukan untuk orang yang mandi cuma bila matahari menjangkau kepala)

sebelum gosok gigi tu

berkumur-kumur air dalam mulut kamu..

jangan buang air kumur tu lagi

tapi

gunakan air kumur tu untuk basuh ketiak

hihihihi..

basuh ketiak dengan air kumuran?

hahaha,

saya cuma menahan ketawa

si syakir duk gelak terkekek-kekek..

Dr. Hashimah kata, 

cara itu memang berkesan..

mudah, cepat dan murah

tak keluar kos pun kan?

makanya kamu yang berbau tengik, hangit dan masham ketiaknya

silalah gunakan air kumuran di pagi hari untuk basuh ketiak..

lumur betul-betul ya!

15 komen tak puas hati:

neem said...

heh. ye ke? erkk

MuhD NoR AzyM said...

Haha..hang biar betul ain???

Hang dah cuba lum? =p

ain fathihah said...

iskk hangpa dua nih..betul la lecturer i yang bagitau tau!

Dr.Hashimah tuu..KJ bio tau...

petua lama, tok guru mengaji dia yang bagitau

ismiaisha said...

hehehe~

btol2...aku pun dlm kelas tuh td leh jadik saksi..hehe

haaa~lepas nih ain kena selalu2 la amalkan petua nih yerr..

kasi hilang bau!~

ngee~
=D

ain fathihah said...

eh ct ecah? aku ada bau badan tengik ka? wangi ja sllnya..haha (pura2 tnya dengan muka naif)

..cik hah.. said...

..aku pun nk jd bhn bukti gakk,ak pon ada di tmpat kjadian mase 2..lalala..xsyak lg ain..mmg berbau (gaya iklan febrezze)..lala

ain fathihah said...

mmg berbau wangi?

haha

TQ teh

aineeA.S said...

maybe lps kita tido, ada enzim yg dihasil-kan oleh mulut yg mana ia membantu utk menghilang-kan bau ketiak...huuuu
menarik..menarik

ain fathihah said...

ain pun rasa macam tu jugak..ada satu kajian tu..suruh kita terus minum air kosong bila bangun dr tidur..jangan gosok gigi lagi...terus minum air...

ha ha haa, berkhasiat rupanya air liur basi untuk pencernaan n nyaktoksid dalam badan....

F.Aminurrashidd said...

eeeiii.. kang gatai ketiak kang.. hahaha~

jai.jezz ^.~ said...

hahaha gelak guling2x aku... bagus gak petua ni..

jAuh hAti said...

muahaha
elehh
ain duk amalkan petua nh
sbb 2la
skali dgq,bnyi mcm pgotoq
tp xto la..
bksn ka x..haha

jAuh hAti said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ain fathihah said...

iskk cik amal ni

msa tu 1st time aku dgr psl petua tu tau...


haha, xtau la berkesan ke tak
tak penah cuba lg..hihi

ain fathihah said...
This comment has been removed by the author.