mereka yang tegar

Saturday, May 02, 2009

kera betina yang gemok sahaja dibenarkan bising

salam'alaik. Sebelum saya mula menekan papan kekunci laptop dengan lebih ganas, suka saya ingatkan, entri ini ditulis dalam keadaan diri saya yang amat bengang dan rasa nak mengebom orang ala-ala Al*****ya dengan bom C4.

.

.

Kawan-kawan bloggers, masih ingat entri saya berkenaan saya mengigau sambil marah orang tu? Mana yang masih belum baca, sila baca dulu supaya anda lebih mudah faham apa yang akan saya bebelkan di sini..

.

Mungkin ada yang mahu tahu, bagaimana kesudahan kisah saya mengigau tu. Adakah bertambah baik, ataupun sama juga situasinya. Anda akan temui jawapannya nanti.

.

Semester ini memang merupakan semester tekanan jiwa buat saya. Kipas bilik rosak, dari awal semester sudah berulang kali ke pejabat KUO membuat laporan alatan rosak, sehingga ke hari ini masih belum dibaiki. Maka, merempatlah saya ke bilik kawan-kawan lain menumpang tidur. Takpun, kami berdua mengusung tilam ke ruang tamu rumah untuk tidur. Yela, siapa yang tahan tidur dalam bilik yang panas berkuap kan?

.

Sejak awal semester, entah apa tabiat orang bilik nombor satu itu, suka bawa kawan-kawan datang rumah jam 2-5 pagi. Nak datang? datang la. Baba saya memang ajar adab memuliakan tetamu. Tapi kalau sudah datangnya membawa malapetaka pada gegendang telinga saya dan kawan-kawan serumah yang lain, wajarkah tetamu itu dialu-alukan lagi? Bising yang keterlaluan. Gelak tawa bak hilaian pontianak nak mengawan. Suara nyaring tergedik-gedik macam keldai tengah berahi. Arghhh! amat menjengkelkan. Helooo pompuan! jam sebegitu adalah waktu untuk orang tidur, tahu?

.

Kebengangan yang dipendam dalam hati, dikepal-kepal lumat sehingga menjadi kebencian dan kemeluatan tahap tinggi.. Saya, Dayah, Nisa dan Amy menyimpan bara api dalam hati.

.

Nak tahu cara tetamu itu datang ke rumah? Kalau pintu tidak berkunci, dia buka sesuka hati tanpa ketuk dulu. Tidak pun menghiraukan tuan rumah yang ada, terus menuju ke bilik satu itu. Kalau pintu berkunci, akan diketuk dan digendangkan pintu tu sekuat-kuat hatinya sambil memanggil kawannya. Sopan kan? Hampir jarang ada ucapan salam (kecuali seorang). Bila ahli rumah ini pergi membuka pintu, tanpa terima kasih dan dengan jelingan, dia terus ke bilik kawannya. Ahh, sungguh sopan.

.

Lama-kelamaan, kami jadi malas nak tolong bukakan pintu lagi. Meluat! Maka pada suatu hari, orang itu datang dan mengetuk-ngetuk pintu rumah dengan dasyat sambil memanggil kawannya. Kawannya yang bilik satu pun satu hal, takkan tak dengar kawan dia panggil, cepat-cepat la pergi buka pintu. Saya buat muka tak tahu bila dia mengetuk pintu. Dayah dalam bilik pun buat tak tahu. Malas nak buka. Biarkan kawan dia buka.

.

Pelik saya, sebelum datang tak reti beritahu dulu ke kawan dia tu? Rasanya semua kawan-kawan saya yang datang mencari saya, pasti akan SMS atau beritahu melalui YM dulu, memastikan saya ada dirumah, dan saya bersedia menerima tetamu.

.

Selepas agak lama orang itu mengetuk, dia menjengah melalui koridor, melihat tingkap bilik Dayah. Yang kelakarnya, Dayah cakap "boleh call kawan mu tak?suruh dia yang buka pintu.." Tak lama kemudian, orang bilik satu keluar dan buka pintu rumah. Elok aja dia masuk ke dalam rumah saya, dengan suara nyaring keldainya itu, dia mengomel "Apsal kuang hajo sangat orang rumah ni..BABI!!" 

.

Tersentak saya. Sudah sekian lama saya tak jumpa orang yang mengeluarkan perkataan seperti itu. Sopannya. Harap bukan mak dia yang ajar. Macam bohsia tepi jalan yang tak berpendidikan, bukannya siswi UPSI aka bakal guru.

.

Keadaan berterusan begitu. Datang rumah orang pagi-pagi buta, waktu orang tidur! Datang membawa malapetaka. Bising amat. Juga hilaian dan kekekan pontianak yang mengekor mereka..

Suatu malam, saya pergi ketuk bilik yang sedang riuh itu..jam 2pagi! "S**i, kau boleh suruh kawan kau yang suara nyaring tu diam sikit tak? Ganggu la. Orang nak tidur. Nak study" Saya bercakap dengan nada kuat, supaya semua orang dalam bilik tu dapat dengar.

"Okey..okey..nanti aku cakap"

.

.

Keadaan tetap juga berterusan begitu. Mereka datang membawa malapetaka.

Malam ini, saya tidur lewat. Hampir jam 4 pagi baru merehatkan diri. Belum pun lena sepenuhnya, telinga menangkap hilaian malapetaka itu lagi. Jam 4.45 pagi! Saya mendiamkan diri dalam bilik. Menunggu suara-suara itu lenyap. Dan saya boleh menyambung tidur. Hampa. Hampir setengah jam, masih bising. Keterlaluan. Dek protes, saya sengaja menghempas pintu bilik saya dengan kuat, dengan harapan mereka akan berambus segera. Mengejutkan, mereka dengan biadap menghempas dengan lebih kuat pintu rumah. Kemudian ada satu suara yang amat saya kenal, menjerit.. "SIALLLL!!"

.

erkk? Sopannya. Harap bukan mak dia ajar. Dah la datang membawa malapetaka ke rumah orang, buat macam tu pulak

.

Sedang saya terpinga-pinga, Dayah meluru keluar dari bilik. Menerpa ke bilik satu. "S**i, boleh tak kau pesan kat kawan kau si baby (nama panggilan si suara nyaring) jangan bising..banyak kali dah macam ni.." dayah bila marah, pekat loghat Ganu dia. "okey..okey..nanti aku cakap" 

.

.

Geram amat! Sepanjang semester ini, memang tekanan jiwa. Huhu. Bukannya tak pesan, banyak kali! Mereka itu bukan manusia ke? Peliknya..

Haa, nak tahu macam mana pakaian si baby yang lantang mulutnya memaki hamun itu? setiap kali datang ke rumah saya, dia berspender dan bersinglet. Sebenarnya seluar pendek yang terlalu pendek dan ketat. Seluar itu paras pangkal paha dia! Dengan singlet tak berlengan dan nampak perut. Adoii la..kalau cantik struktur badan tu, saya boleh terima. Ini badannya gemok, boroi dan buncit. Haa, amik pakej ni. Rumah saya di aras bawah. Koridor blok perempuan terus bersambung dengan koridor blok lelaki. Saya tak faham bagaimana dia sanggup berpakaian begitu dan berkeliaran di kawasan koridor. Senang-senang lelaki di blok lelaki boleh nampak dia. 

Kawan-kawan saya yang berselisih dengan dia di koridor aras bawah blok perempuan, sekadar mampu menggeleng kepala. Mungkin dia sangka dia sangat la comel begitu. Huhu..

Tinggal lagi beberapa hari semester dua akan berakhir. Moga dunia ini kembali aman selepas ini. Sakit kepala tau bila tidur terganggu!

saya sangat teringin nak tampal notis di pintu rumah,

"HANYA KERA BETINA YANG GEMOK SAHAJA DIBENARKAN BISING. SELAIN DARIPADA ITU, SILA DIAM"

29 komen tak puas hati:

handhalah ibnu kamil said...

hurmm..
sabar. itu sahaja yg ble aku cakap.

tapi minah gemok ni dah tak makan saman!

macam nak sedut je lemak dia.

ish3.

tampai je ain.

biar dia tersentak. hehehe.

sory ain. aku tak balas msg ko.

takda kredit ooo.

~sabar itu separuh dari iman~

ain fathihah said...

geram woo Abu..

teringin gak nak tampar dia

tapi dia besar dr aku
gemok plak tu

kang dia lenyek aku dgn perut dia, mati la aku...

huhu

pening kpla ni..smlmn x tidur....
aduii

F.Aminurrashidd said...

sepatutnya hanya vavi yang gemok.. sorie ain aku balas ala kadar.. mengatuk seyh.. pukul 5 pagi hang mesej???..

Abu.. Sabar itu sebahagian dari Iman.. mana ko taw ianya separuh dari iman? hahaha

ain fathihah said...

haha..aku hantaq mesej kat semua org yg aku kenal..

geram3..

sama tu duk tenangkn hati..

Anonymous said...

awat teruk sangat perempuan macam tu? dah la gemuk..perangai amat la teruk..dia asal mana? mesti orang negeri dia malu kalau tau ada sorg tlepas jadi macam tu! bajet pakai ketat2 nak orang panggil sexy kot..hello la perempuan macamtu..muntah kaum lelaki kalau tengok lemak terburai keluar dari celah baju singlet..pakai spender lagi? hahahaha!! baik pkai pampers baby comfort lagi bagus..lagi sopan dari spender yang dia duk pakai selama ni agaknya..apa punya jenis perempuan la x sensitif orang sekeliling..ntah2 asal dari kampung orang asli kot..x faham adab masuk rumah orang..dulu duk rumah panjang kot..

CikGu_MaN said...

sabo jeeer....
(tapi sah dah x leyh sabo dah ni kan???)
hmm.....

manusia ni lain2....

bukan semua memahami...

jadik....

hmm... ikut hati mati...

so.. saboo je ekh..

mulut manusia ni sampai bila pon x leyh tutup...

symphalangus said...

auuu..aku x rela kera disamakan dgn orang tu...kesian kera..

kera pon tau duk diam2 tgh malam..

Eyeda Eton said...

hehe..
sabar je ain..

penah gak jadi benda yang sama masa kat rumah sewa dulu.

cadangan kan, buat je notis tu.
hehe.

=)

srikandi_kasih said...

Ain..suruh je pompuan tu g lthn debat..
biar bdk2 debat bidas sekali..
hahaha...
tgk siapa lg menyentap..
ntah2 seminggu dia x bsuara..
hihihi...
sabar je la..

ain fathihah said...

ngeee...!
memang dah sabar tahap kritikal dah ni..

pagi td, menggeletar badan aku tahan marah

haizz..

haa, untuk pngetahuan semua...
budak gemok buncit dan boroi tu kos seni..

heh, kwn2 aku di KUO, ramai yg bermasalah dgn budak2 seni..


bising!
gedik!

tehais said...

Haha.Sabo je la.
Dia bahagia sorang2 mcm tu.huhu

name saye miza said...

ei,,
sengal nye prmpuan,,
mmg rmai dak brmslh,,
trmsok **** ku sndri,,
haih,,,

scr said...

sabo2..........tp aku yg rasa geram...hehe.....kalo nk tampai...tampai dgn gambaq monyet tuh skali....

ain fathihah said...

haha..

patutkah tampal?

kadang2 rasa macam tak patut

owhh, aku masih berhati lembut..


wuuu...

alang said...

Pergh. Memang sial le kera betina tu.hehe. Ain, ko pasang ler kamera, rakam video ke apa. Pic pun ok gak. Pastu ko letak je dalam tenet, utube ke apa. Klau tak berani kasi kat aku. No hal nye la. Jap, buruk benar ke `baby` tu. Klau buruk, taknk aku, tak pasal2 muntah tgk gambar dia tu.hahhaha.

alang said...

Sory ya, komen agak keterlaluan. ;P

ChE YaYA said...

akak rase kan
mungkin dia x faham kalo ain marah dalam bahasa melayu..
cube ain marah dalam bahasa tamil ke..bahasa cine ke..mungkin dia akan faham...
owh ain kene cakap depan2 dengan perempuan tue..
Slalunye orang yg menjerit belakang2 neyh kalo kite berdepan dengan dia, pengecut sebenarnye

Anonymous said...

hmm..mnarik drama nih...

asenye bleh difilemkn

agr suma dpt ambek pngjaran...

xpon...anto je berok2 msuk

zoo...ak sedia jd tkang tembak

pki senapang gajah then heret msuk lam lori...

x pon t ak jd agen UTK, sng2 bom je kt ldng klpa sawit2...
pki C4 bom..

satu lagi ak ni sharp shooter gak...bak cni sniper..meh ak bedil je berok2 dr bilik ak

biaq bersepai kepale dye kt lntai grond floor..t blh la mk cik clearner p sp buh lam long kang ja...x pon bg anjng mkn...

amcm..kejam x ak???

Anonymous said...

Emo sungguh entry Ain kali ni ye...x elok selalu sangat memendam kemarahan nanti sakit jiwa...manusia camtu memang patut diberi sedikit pengajaran...bagi sedar diri sikit...anyway Ain jangan tension lagi...saya akan selalu perhatikan awak ye NURUL AIN FATHIHAH....(^_^)

ain fathihah said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

" Ini badannya gemok, boroi dan buncit "
hahaha...mmg padan la dgn dia tu ain..muka xmalu..bukan dia mcm kera buncit tu..tp kera buncit tu mcm dia..haha...
kalo sy..dah lama kena budak tu..mybe dah xdtg2 lg kot kat rumah awk tu..jgn bg chance la kera buncit mcm tu...dahla..buncit..bajet seksi pula..heLLO..(nada azuan ali)pakej mcm buah nangka busuk...nk ckp seksi...hahah...loya tekak sy...haha...dah buncit..acah2la baby nama tu...mcmla cute nk panggil baby...kerbau pendek kot sesuai..haha..
ain...xlama lg nk cuti..kalo awk berani...sy cabar awk la..bg dia last warning...heheh..
k la.daaaaaaaaaaaaaa...

athirah hanafiah said...

'eh silap2

dia tu bkn manusia

kera betina yg gemok

sekian'

dah-dahlah tu marah..
syng, jangan ikut emosi sngt..
manusia yang buruk tingkahnya, dicipta untuk kita sebagai manusia yang msh boleh menggunakan akal dengan baik untuk dijadikan teladan..
buruk manapun dia, ingat yang dia masih manusia.
yang diciptakan berakal.
yg darjatnya tinggi dari kera kan?
cukup sekadar kat entri kau samakan dia dengan kera. jangan membawa ke ruangan komen.

aku takkan nasihatkan kau bersabar sebab aku tau kau dah hilang sabarkan?
dengan tempoh seminggu yang berbaki korang duduk serumah apa kata jumpe jer perempuan tu dan tegur dia..

=)

ain fathihah said...

okay cik tira sayang

thx sbb tegur

bgus2, jgn nasihatkan aku bersabar

cukup dah bersabar selama satu semester...


tegur?
bkn tak tegur
berapa kali dah weiii


tp tak makan saman..

kera pun boleh diajar panjat pokok kelapa wehhhh...

ain fathihah said...

siapa yang mencabar tu?

haha..sebagai anak gadis (takkan nak cakap anak jantan kan?),
saya pertimbangkan dulu cabaran tu..

hihihi

neem said...

huhu..

neem plak naik marah baca entry neh.

hm..

bakal cikgu yg sesetengah kita panggil "perosak bangsa"

hauhuah

>:)

KhaliFmUjAhiD said...

stylo la.. bek ain tampal seyh, biar dye trase,kalo muiz lempang jep bdak tu.. huahuahua..

ain fathihah said...

muiz ni...menda la yg stylo tu...huhu

kembali senyum said...

huhuh...
2 lar...
bek sgt...
kalo angah lar kan..
da lma bdak 2 bnuh dri..
hahah...
ckp ja xguna..
bdak mcm 2 kna lyan dlu...
pas2 bru bntai ckup2!..
ok2..gud luck..

Coretan Semalam said...

Hahaha...malam tu kau kata nak tampal notis tu aku da pikir..kalau kau buat jugak aku tak taulah...mungkin meletus perang dunia ke 3..thanks mesej akak pagi tu sampai buat akak bangun awal dan siap nak ke UTP...akak akn boat banyak post tok UTP...nanti2 tengoklah yer