mereka yang tegar

Thursday, May 21, 2009

katak itu serupa aku

Salam'alaik. Sedang saya melihat-lihat FS kawan, terjumpa pulak gambar ini. Saya tak ambil langsung gambar semasa kami mandi-manda di Taman Laut Tioman. HP dah disimpan dalam beg. Takut basah eh..
Haa, sebelum terjun dalam laut..wajib pakai jaket keselamatan. Sewa tau! Bukan percuma. Sempat lagi kami berenam bergaya dulu depan kamera. Girlsss, say cheese!! (ahaks!) Dan disebabkan kami pergi Tioman dengan dompet secukup adanya, tak dapat la nak sewa google sekali. Tak cukup bajet bha! Seronok betul main air dengan ikan-ikan jinak di Taman Laut. Geram tengok kecantikan ciptaan Allah ni. Fuhh!! Apapun saya dapat juga merasa buat snorkeling. Pinjam google orang lain jab. Tengok ikan depan mata. Heh, ikan-ikan di Taman Laut Tioman sangat berlagak lor! Depa tau kalau sesiapa menangkap depa, itu merupakan satu kesalahan. Jadi, ikan-ikan tu berani datang main dekat-dekat kami. Kalau ikan kat tempat lain, jangan harap laa..mesti dah lari berenang-renang dah. heh!


Saya yang tengah. Keletihan 'berenang'. Rehat dulu atas 'pelantar' tu. Berenang ke? Serasa macam saya cuma menguak-nguak tangan dan kaki. Ahh, janji bergerak. Serupa katak lorr! Sesiapa pun jangan berani cakap jaket keselamatan tu besar di badan saya. Tak kan nak pakai budak-budak punya!

.................

Apapun pengalaman di Tioman memang buat saya terkenang-kenang. Ohhh, Tioman..aku angau padamu...ngeh ngeh ngehh!!

6 komen tak puas hati:

Yamamura Kazuma said...

wow..bez nye g tioman..hum..enjoy sakan la kak no0o

neem said...

wah..beshnya.

nak g skali!!

ain fathihah said...

hehe..

pergi lah hanimun kt sana!

best tau!

x rugi p

neem said...

alololo..

kwen x lagi, dah suh g hanimun :P

Yamamura Kazuma said...

ntah..ngaji abc pon tergagap2 nk g hanimo0n apenye..laen la kak ni..umo 2 taun pon da leh terbang..hakhak..joking orite

sHwEeT ByAtcH said...

halamak!!

besh la pulakkkk