mereka yang tegar

Sunday, May 03, 2009

tira tag fawez tag aku

Sebelum aku jawab tag ni...ada pesanan khidmat masyarakat untuk Cik Tira.. "weh, kau jangan tag fawez, nanti dia tag aku pulakkk!!" Hehe..sebenarnya sebelum ni, ada banyak tag bertimbun yang tidak saya jawab pun. Abaikan saja..maaf la pengetag-pengetag sekalian.. Kebetulan malam ini sangat kebosanan mengadap buku Biodiversity, maka saya merajinkan diri menjawab tag ini. Bak kata Fawez, menghilangkan tekanan..(aku tertekan ke?)

.

...Jom, layannn...

.

1. Apakah tindakan anda bila terdengar bunyi kilat atau petir ?

~tindakan? apa ehh.. tengok ke luar rumah, menunggu hari hujan. Seronok, sejuk bila hujan.

.

2. Reaksi anda bila orang mengutuk anda ?
~Kutuk balik secara 10kali ganda. Kemudian gelak dan buat muka tak bersalah..(n_n)
.
3. Reaksi anda bila terjumpa artis kegemaran anda? 

~Sudirman? Boleh ke jumpa dia...wuu...

.

4. Maxis or celcom ? Which one do you prefer ?

~both.  Aku sayang nombor maxis aku, banyak kenangan. Celcom pulak, majoriti kawan-kawan guna Celcom..terpaksa mengikut arus semasa.

.

5. Nyatakan 3 bad habit anda.

~selalu melahar orang tanpa sedar (dengan muka yakin dan tak bersalah), bila makan makanan bersayur, sedaya upaya cuba asingkan sayur2 tu dari masuk ke mulut, dan  selalu menangis tanpa bunyi..wuuu, meleleh je air mata.

.

6. Apa yang anda akan lakukan jika orang lain sibuk akan hal anda?

~buat cerita tak menarik supaya dia dah tak berminat nak tahu. Cara sopan yang lain, cakap kat dia "awat hang dok kepoh-kepoh sangat ni?" 

.

7. Adakah anda mempunyai ramai peminat ?
~alamak, malu la nak cakap. bf saya baca blog saya laa...nanti kantoi. hehe

.

8. Honestly,what do you like about yourself ?

~semua suka. kalau diri sendiri  tak sukakan diri sendiri, siapa lagi kan?  Berbahagialah menjadi diri anda..pesanan khidmat masyarakat daripada Ain Fathihah.
.
9. What is your height and weight ?
~154cm kot. pasti tak lebih dari ini. Haha.. Berat, tak lebih 45kg. Alahai, halusnya akuuuu...
.
10. Apa reaksi anda apabila anda terkentut dengan kuat/busuk di khalayak ramai ?
~buat muka bodoh. Sambung kentut lagi sampai habis angin dalam usus besar aku. Haha, jangan  tahan kentut, anda mungkin diserang strok.

.

.

.

RANDOM QUESTIONS ABOUT YOUR RELATIONSHIP

1. State the date you have declared with your 1st couple.
~hah? Tak ingat la..yang pasti selepas tahun 1990
.
2. Adakah anda akan trus berhubung dengan your bf/gf jika anda dah clash ?
~terpulang pada dia. Kalau dia nak hubungi aku, layan seadanya sekadar kawan.
.
3. Apa yang akan anda lakukan bila anda merindui bf/gf anda ?
~Taip mesej, "pakcik, rindu lahh!"
.
4. Adakah anda mempercayai bf/gf anda 100% ?
~pasti tidak. Jangan percaya-sepercayanya pada pasangan. harus ada curiga. aku pun belum tahu langit tinggi ke rendah.
.
5. How was your first date with your couple ?

~ngeee! kat Cafe B KMPP.. ditemani Cik Tira. Eh, tapi tu bukan date. Sekadar jumpa nak tengok muka. Hehe

.

6. Adakah anda rasa bf/gf anda seorang yang pandai memujuk ?

~masa bercinta memang semua orang  pandai memujuk. Dah ada jawapan kan?
.
7. Apa reaksi anda dan apa yang anda lakukan apabila kredit bf/gf anda dhabiskan utk org? 
~tak pe, kredit aku pun selalu habis untuk orang. Tak pernah lagi habiskan kredit untuk ayam itik kambing kat kampung.
.
8. What are you going to do when your besties have a relationship with your ex?
~semoga berbahagia. 
.
9. Adakah anda akan menelefon bf/gf anda apabila disuruh oleh bf/gf anda?
~mesti la..aku sebagai gf yang comel & kiut,  akan memenuhi permintaan kecil camtu.
.
10. Apa reaksi anda bila mendapat tahu bf/gf anda masih berhubung dengan ex mereka?
~apa hal?cakap apa?penting ke?perlu ke?berapa lama?bla3..???

.

.

.

.

9 komen tak puas hati:

athirah hanafiah said...

hahaha..

cafe b kan..
aku nampak 'pakcik' tu dulu baru kau kan..
huhuhu
aku ingat lagi aku jalan belkng korang lepas tu aku dok bising-bising dalam hati.
'awatlah kecik-kecik sngt makcik pakcik ni'.
huahuahua

F.Aminurrashidd said...

Aku Taw.. ko akan jawab punyerr Tag Feeling2x camnieh.. krim salam kat Pakwe Hang na.. wink wink wink~

ain fathihah said...

haha

ok

ain fathihah said...

aku jwb sbb boring tgk buku laa..

haha..
1st time jwb tag
sgt susah

HagakureKira said...

To Tira:

sapa kecik2 haa? amboi.. sedapnya istilah dia :P abg tinggi tau.. tira je yg tlebih tinggi drpd abg.. 'ter' tau :D

To Ain:

kita rendah sgt ke smpai cik Tira gelar kita kecik2? tinggi abg 168cm.. rendah lg ke? klu p masjid @ pasar, confirm abg di antara org yg tinggi2 tau B-)

athirah hanafiah said...

to hagakurekira;

itu kalau abng pegi pasar..
cube abng pegi rumh fmly tira mesti abng masuk golongan kecik2 jugak..
ehem, mksd tira kurang ketinggian yer..
:p

xcayer abng tanya ain sndr..
hehe

ain fathihah said...

wee...

jgn gaduh2

gurau mesra takpa..

hahaha

HagakureKira said...

oh..gurau mesra boleh ye? ;) ehem..best3!! :P

HagakureKira said...

oh..gurau mesra boleh ye? ;) ehem..best3!! :P