Showing posts with label santai cuti. Show all posts
Showing posts with label santai cuti. Show all posts

Friday, November 27, 2009

Tata, cepat balik!

Selesai peperiksaan, saya lewat sedikit balik ke rumah. Hari terakhir exam adalah 18hb/11 tapi 24hb/11 barulah saya balik.

.

19hb, saya menelefon Mama, untuk berbual dengan Kakak. Rindu dia. Semasa berbual, dia ada berpesan, "tata, balik hari sabtu tau!", dan saya pun dengan tidak berfikir apa-apa, terus berkata, "ok, tata balik hari sabtu k"

.

Namun, disebabkan ada perkara-perkara berbangkit yang tidak dapat dielakkan, saya tidak dapat balik Penang lebih awal. Paksarela beli tiket tren 24hb.

 

Opss! Rupanya ada sebab kakak minta saya balik rumah hari sabtu. Rupanya hari sabtu, 21/11 adalah birthday dia. Saya betul-betul terlupa. Bila dah baca blog Mama, baru tahu hari ini hari ulangtahun kelahiran Kakak. Maaf dik, hehe. Tak ingat. Ramai sangat adik....

 

Dengan rasa bersalah (kot) saya telefon Kakak. Seronok dia bila saya dan famili debat UPSI nyanyikan lagu harijadi pada dia. Kakak suruh saya cepat balik sebab nak pi makan piza, katanya. Oh patutlah teruja sangat si Kakak ni. Seronok nak pi Pizza Hut rupanya.

 

Okay, ringkas cerita, setelah bergoyang-goyang dalam keretapi selama lebih 6jam dari Tg.Malim ke Butterworth, saya pun telah selamat sampai di rumah.

 

Hari berikutnya, kami serbu Pizza Hut di Gurney Drive. Jom jom tengok gambar...

untuk mengurangkan kos dan supaya lebih meriah, maka sesiapa yang tarikh lahirnya berdekatan, buat pakej sambut sekali ja. satu kek, kongsi la empat orang ya.

Kak Uda - 25/10

Kakak 21/11

Kak Chik 29/11

Angah 12/12hehe saja nak dengkikan adik-adik. sejak dari dulu kala, saya tak pernah kena kongsi kek birthday dengan sapa-sapa sebab tarikh lahir saya tak dekat dengan sapa-sapa pun. haha teruk punya kakak.

dan,

sejak saya darjah 5, tak pernah miss kek birthday untuk saya sampailah sekarang.

Terima kasih penganjur program terbaik.

terima kasih Baba Mama sebab dah buat yang terbaik untuk gembirakan hati anak-anak kalian.

ngapp! yum3x..bukan selalu boleh pi makan Pizza Hut, ye tak? 

Kak Uda dengan Baba pantang saya arahkan kamera kat depa, terus posing sakan. curik piza hangpa dalam pinggan tu kang baru tau! haha

Saya bergambar dengan Kak Uda, belated birthday girl. Kek Spongebob? huhu Mama yang pilih. memang kek spongebob perisa kopi lah jawabnya. mujur sedap!

dengan adik lelaki saya, Angah. ni saja lah anak teruna dalam kalangan anak-anak dara. Dik Nin kecik lagi. Ohh, mujurlah kamu tak jadi 'nox' adikku, walaupun membesar dalam kalangan adik-beradik perempuan.

nampak macam anak dengan ayah tak?

ni Kak Teh. iskk jangan tanya kenapa muka adik-adik saya lebih matured dari saya.

dan tentunya berbanding Angah, Kak Uda, Kak Teh dan Kak Chik, sayalah yang paling kecik.. erghh, kenapa kenapa??

dengan Mama!

dah balik rumah ni..lepak kat bawah rumah dulu. kekenyangan. burpp! Alhamdulillah. err, Adnin memang begitu. suka panjat-panjat. hehe. tertungging sana-sani. adehhh
.
.
.
Nota Kaki :
Mungkin ada yang mempersoalkan cara famili saya. Meraikan hari lahir adalah sesuatu yang wajar. tapi, Baba Mama tak pernah ajar kami untuk diberi hadiah mahal-mahal sempena birthday. sekadar makan-makan bersama. dan ada kek.
.
Jadi, birthday siapa pun, semua dapat manfaat dan sedapnya. hehe.

Monday, June 01, 2009

hibernasi versi aku

ain = hibernate mod[e]

tanpa apa-apa aktiviti khusus kecuali merehat dan menyihatkan badan

aku tahu kalian cemburu dengan aku yang bertambah-tambah 'sehat' dan kuat

kuat makan

kuat tidur

kuat main

kuat menyakat

segala ahh

Thursday, May 21, 2009

katak itu serupa aku

Salam'alaik. Sedang saya melihat-lihat FS kawan, terjumpa pulak gambar ini. Saya tak ambil langsung gambar semasa kami mandi-manda di Taman Laut Tioman. HP dah disimpan dalam beg. Takut basah eh..
Haa, sebelum terjun dalam laut..wajib pakai jaket keselamatan. Sewa tau! Bukan percuma. Sempat lagi kami berenam bergaya dulu depan kamera. Girlsss, say cheese!! (ahaks!) Dan disebabkan kami pergi Tioman dengan dompet secukup adanya, tak dapat la nak sewa google sekali. Tak cukup bajet bha! Seronok betul main air dengan ikan-ikan jinak di Taman Laut. Geram tengok kecantikan ciptaan Allah ni. Fuhh!! Apapun saya dapat juga merasa buat snorkeling. Pinjam google orang lain jab. Tengok ikan depan mata. Heh, ikan-ikan di Taman Laut Tioman sangat berlagak lor! Depa tau kalau sesiapa menangkap depa, itu merupakan satu kesalahan. Jadi, ikan-ikan tu berani datang main dekat-dekat kami. Kalau ikan kat tempat lain, jangan harap laa..mesti dah lari berenang-renang dah. heh!


Saya yang tengah. Keletihan 'berenang'. Rehat dulu atas 'pelantar' tu. Berenang ke? Serasa macam saya cuma menguak-nguak tangan dan kaki. Ahh, janji bergerak. Serupa katak lorr! Sesiapa pun jangan berani cakap jaket keselamatan tu besar di badan saya. Tak kan nak pakai budak-budak punya!

.................

Apapun pengalaman di Tioman memang buat saya terkenang-kenang. Ohhh, Tioman..aku angau padamu...ngeh ngeh ngehh!!

Tuesday, December 30, 2008

cuti dah habis..

cuti hampir berakhir
tinggal lagi beberapa hari saya di rumah
amat berat hati untuk melangkah keluar
kembali ke Tanjung Malim...

huhuhu..

tolong saya, bantu saya..
tidak rela kembali ke sana..

wawawaaa!

Thursday, December 11, 2008

santai-santai cuti

Salam'alaik.. Lega rasanya hati saya apabila sudah dapat bercuti dan bersama keluarga di rumah. Namun, timbul pula kekalutan berdepan dengan keletah adik lelaki saya, Adnin yang kini semakin nakal. Ada saja akalnya untuk 'mengacau' abang dan kakak-kakaknya. Huhuhu. Pantang dia melihat sesiapa duduk bersenang-lenang, akan adalah rengekannya untuk meminta perhatian. Gelagat inilah yang saya rindu saban hari semasa berada di bumi kandung suluh budiman..
entah apa sebabnya, semalam...bangun saja daripada tidur, saya terasa sedikit sakit di hujung kelopak mata kanan. Terasa sengal apabila mahu mengerdipkan mata. Seharian saya biarkan kesakitan yang sedikit ini menguasai diri. Namun hari ini, bangun saja daripada tidur, saya dapati kelopak mata yang sakit bertambah sakit. Tidak pula kelihatan bengkak atau bentuk mata saya berubah. aduhhh, sakitnya bila mengerdipkan mata...
Sedang saya online dan menyemak email, ada satu email yang membuatkan saya tersenyum pagi ini. Terima Kasih Baba...