Friday, November 27, 2009

Tata, cepat balik!

Selesai peperiksaan, saya lewat sedikit balik ke rumah. Hari terakhir exam adalah 18hb/11 tapi 24hb/11 barulah saya balik.

.

19hb, saya menelefon Mama, untuk berbual dengan Kakak. Rindu dia. Semasa berbual, dia ada berpesan, "tata, balik hari sabtu tau!", dan saya pun dengan tidak berfikir apa-apa, terus berkata, "ok, tata balik hari sabtu k"

.

Namun, disebabkan ada perkara-perkara berbangkit yang tidak dapat dielakkan, saya tidak dapat balik Penang lebih awal. Paksarela beli tiket tren 24hb.

 

Opss! Rupanya ada sebab kakak minta saya balik rumah hari sabtu. Rupanya hari sabtu, 21/11 adalah birthday dia. Saya betul-betul terlupa. Bila dah baca blog Mama, baru tahu hari ini hari ulangtahun kelahiran Kakak. Maaf dik, hehe. Tak ingat. Ramai sangat adik....

 

Dengan rasa bersalah (kot) saya telefon Kakak. Seronok dia bila saya dan famili debat UPSI nyanyikan lagu harijadi pada dia. Kakak suruh saya cepat balik sebab nak pi makan piza, katanya. Oh patutlah teruja sangat si Kakak ni. Seronok nak pi Pizza Hut rupanya.

 

Okay, ringkas cerita, setelah bergoyang-goyang dalam keretapi selama lebih 6jam dari Tg.Malim ke Butterworth, saya pun telah selamat sampai di rumah.

 

Hari berikutnya, kami serbu Pizza Hut di Gurney Drive. Jom jom tengok gambar...

untuk mengurangkan kos dan supaya lebih meriah, maka sesiapa yang tarikh lahirnya berdekatan, buat pakej sambut sekali ja. satu kek, kongsi la empat orang ya.

Kak Uda - 25/10

Kakak 21/11

Kak Chik 29/11

Angah 12/12hehe saja nak dengkikan adik-adik. sejak dari dulu kala, saya tak pernah kena kongsi kek birthday dengan sapa-sapa sebab tarikh lahir saya tak dekat dengan sapa-sapa pun. haha teruk punya kakak.

dan,

sejak saya darjah 5, tak pernah miss kek birthday untuk saya sampailah sekarang.

Terima kasih penganjur program terbaik.

terima kasih Baba Mama sebab dah buat yang terbaik untuk gembirakan hati anak-anak kalian.

ngapp! yum3x..bukan selalu boleh pi makan Pizza Hut, ye tak? 

Kak Uda dengan Baba pantang saya arahkan kamera kat depa, terus posing sakan. curik piza hangpa dalam pinggan tu kang baru tau! haha

Saya bergambar dengan Kak Uda, belated birthday girl. Kek Spongebob? huhu Mama yang pilih. memang kek spongebob perisa kopi lah jawabnya. mujur sedap!

dengan adik lelaki saya, Angah. ni saja lah anak teruna dalam kalangan anak-anak dara. Dik Nin kecik lagi. Ohh, mujurlah kamu tak jadi 'nox' adikku, walaupun membesar dalam kalangan adik-beradik perempuan.

nampak macam anak dengan ayah tak?

ni Kak Teh. iskk jangan tanya kenapa muka adik-adik saya lebih matured dari saya.

dan tentunya berbanding Angah, Kak Uda, Kak Teh dan Kak Chik, sayalah yang paling kecik.. erghh, kenapa kenapa??

dengan Mama!

dah balik rumah ni..lepak kat bawah rumah dulu. kekenyangan. burpp! Alhamdulillah. err, Adnin memang begitu. suka panjat-panjat. hehe. tertungging sana-sani. adehhh
.
.
.
Nota Kaki :
Mungkin ada yang mempersoalkan cara famili saya. Meraikan hari lahir adalah sesuatu yang wajar. tapi, Baba Mama tak pernah ajar kami untuk diberi hadiah mahal-mahal sempena birthday. sekadar makan-makan bersama. dan ada kek.
.
Jadi, birthday siapa pun, semua dapat manfaat dan sedapnya. hehe.

4 komen tak puas hati:

myQza said...

atyn.. happy birthday untuks emua yek.. Happy family...

samalah atyn.. aku pun kalau celebrate besdey selalu makan2 n kek..

ahad ni ada majlis untuk anak buah pula..
hadiah2 mahal ni mmg x de..

doa pun hadiah gak kan..

bagilah link blog mama atyn tu. :)

Encik Psychopath said...

untung u dpt family yg leh sambut2 bday wlwpn xdpt hadiah mahal. sy ni seumur idup x rase bday.

neem said...

bestnyer ^^

hapi family~!

bainati janati.

Luth Textile said...

owh, baba yang hensemm..