mereka yang tegar

Thursday, November 05, 2009

cara normal redakan tekanan peperiksaan - celup kaki di sungai kalumpang

exam, exam jugak.. hidup mesti diteruskan. kebetulan saya dah memang merengek-rengek nak main air dari awal semester lagi, tapi takda sapa layan rengekan saya, huhu. terpaksa la tahan diri saja.

kebetulan pula akak-akak bilik sebelah saya merancang nak pi mandi sungai, dan mengajak saya dan roommate turut serta. mulanya plan nak pi Sungai Samak dengan basikal.

.

4 orang, seorang satu basikal. perghh terus hati saya terdetik, habis la saya pi Sungai Samak naik basikal, mau turun 10kilo. maka tinggallah saya badan sekeping.

.

kemudian tukar plan, roommate saya Kak Neha mungkin tak boleh berbasikal jauh, luka pembedahannya semasa bersalin belum sembuh sepenuhnya. carik-carik motor, nak pinjam untuk ke Sungai Samak. Okay sikit kot naik motor.

.

tengah-tengah malam sebelum hari kejadian, Kak Shikin dengan girang hati riang gembira memberitahu saya, "Ain kecik, bagitau Kak Neha kita tak jadi pi sendiri. Abang kawan akak, Una boleh hantarkan. Kita pi mandi kat Kalumpang lah, tak jadi pi Sungai Samak"

.

hah, dah senang nak senang lagi. best-best, ada orang hantar.

terus saya tanya pada Kak Shikin, "eh abang Una tu hensem tak?"

(soalan yang sangat tak perlu, haha tapi dah nama pun Ain Fathihah)

"rasanya tak hensem kot", segera pula Kak Shikin jawab. malas nak layan loqlaq saya la tu.

.

.

esok paginya, Kak Ngah dan Kak Shikin bangun awal, buat bekal. Dua jenis nasik goreng dan air oren, cukup untuk 10 orang. yang join 5 orang saja, tapi perlu ambil kira masing-masing punya perut tong. 

.

.

Saya dan Kak Neha memang teruja nak mandi sungai. oh jakunnya saya jarang dapat jumpa sungai best. nak pi tu, memang dah pakai siap-siap tshirt dan seluar trek yang akan dibawa kecebur kecebur dalam air.

.

tapi bila tengok Kak Ngah dan Kak Shikin bersiap, sakan dengan blaus dan jeans. erkk, apakah? sempat mekap lagi. waa kan nak pi mandi sungai ja, tak payah la lawa-lawa.

.

sampai Kalumpang, cari wakaf dan terus buka bekal, menyantap. kes tak sarapan dulu. hehe. habis makan saya tak sabar-sabar terus buka baju eh buka selipar ja, terjun sungai buat kuak lentang. isk tipu lagi. sebenarnya saya cuma celup kaki sikit-sikit. sejuk! dah basah kaki baru masuk sungai sampai lutut. tu pun dah gigil-gigil dah.

.

cuma saya, Kak Neha dan Una yang mula main air dulu. akak berdua yang melawa pusing-pusing sekitar, bergambar sakan. nak letak Facebook katanya.

.

macam biasa, air sungai Kalumpang memang deras. deraslah, dah kawasan agak berjeram. huhu letih badan nak tahan dari dihanyutkan air. tapi seronok buat-buat hanyut dan Kak Neha kelam kabut tangkap saya. ngee hehe.

ini dah lepas mandi, dan bersiap nak balik. eh takda gambar main air? tak payahhh!

.

saya suka jambatan gantung ni, tapi tak bergoyang sangat. kalau goyang kuat, lagi seronok nak lompat-lompat masa lalu atas ni. kan kan.

.

posing dulu sebelum balik. wajib ni. bukti. hehe.

.

ini roommate saya, Kak Neha. nama tak glemer dia, Nuriha Ismail.

cun? hehe. memang cun. nampak tu?

Puan Nuriha Ismail.

anak dua dah ni.

member sebilik, sekepala, sama loqlaq, suka melalak, selalu golek-golek sekatil sambil sembang2, sama2 lapar perut bila tengah malam, makan megi semangkuk, boleh tukar2 kasut & baju sebab sama saiz, berebut kek coklat, kongsi air blackcurrant goncang, bla3..

.

dah satu semester rupanya saya sebilik dengan Kak Neha. rasa macam ada kakak kat sini.

TQ!

3 komen tak puas hati:

nieeha niezzeissha said...

hehee...tahx gak coz suke layan k.nieha nyembang slama 1 sem ni..huhu..pasni dh xduk sbilik ngan ain dh...

sI tEDI said...

wah!! menten gituw akak neeha...

sempat ye ain g berkelah..

Fathi Baik said...

SPM candidates boleh la
g sungai ramai2.