mereka yang tegar

Friday, February 13, 2009

pau itu harganya seringgit satu

Salam'alaik. Perasaan dan kehendak adalah perkara yang sukar difahami kan? Tak setuju tak apa, taknak kawan!

Kisahnya semalam..(saya masih keliru dengan penggunaan 'malam tadi', 'semalam', 'kelmarin' dan 'kelmarin dulu'.....abaikan) Selepas habis waktu makmal Biodiversity of Animalia : khusus pada Spongebob dan Obor-obornya (bahasa sainsnya, Phylum Porifera & Cnidaria), kawan-kawan seBio saya (ini pertama kali kisah mereka terselit di blog saya) beramai-ramai naik bas untuk pulang ke kolej kediaman.

Entah apa angin mereka, Teh ajak kami makan aiskrim. Wahh! Bagus juga ni, saya dah lama tak makan aiskrim..yumm3! Naik bas, turun di KHAR, menuju ke kedai siswa di blok 3. Dalam perjalanan tu, saya terpandang pau-pau yang tersusun cantik di bekasnya di Cafe KHAR.. Hermm, sedapnya juga. Lepas beli aiskrim nak beli pau la pula..lapar banget! Kenapa la lapar sangat ni.. Ehh Amy, aku dah makan ke belum tadi? Sudah, dah dua kali kau makan nasi hari ni. Takkan lapar lagi? Haah lapar la.. Satgi lepas beli aiskrim aku nak beli pau ayam la pulak. Bersemangat waja, nak makan aiskrim dan pau! Aiyoo, perut tong kot ni. Abu selalu gelakkan saya makan banyak. Ciss!

Tak apa lah, saya pun bergegas masuk ke kedai runcit siswa tu, buka tong aiskrim dan pilih satu aiskrim. Terus pergi bayar. Memang agak tergesa-gesa sebab dalam kepala saya, Pau Pauuu Pauuu. Tanpa menunggu kawan-kawan lain yang masih memilih aiskrim-aiskrim pilihan (aiyoo, nak beli aiskrim pun fikir lama-lama ke), saya terus menuju ke Cafe KHAR.

Walaupun dari jauh, sebaik terpandang kawasan Cafe tu, langkah kaki saya terhenti. Bekas pau tadi tu dah takda! Huhuhu..mungkin makcik cafe dah bawa masuk ke dalam dapur bekas pau tu. Huhuhu. Dada saya tiba-tiba rasa amat sesak. Berat. Sebak. Huhu, nak pau. Teringin sangat-sangat nak makan pau. Kaki saya tiba-tiba terasa lemah longlai.. wuu wuuu, aku nak pau tu juga. Cuma bermonolog dalam hati. Saya berpatah balik, mendapatkan kawan-kawan yang sedang membayar harga aiskrim.

Muka monyok. Weii, pau tu dah takda la..makcik Cafe dah simpan kot. Takpa-takpa, esok boleh beli lagi. Huhu, tapi aku nak juga pau tu malam ni..nak pau.. Haha, hang ni lawak la... celah Siti lagi. Esok kan boleh beli lagi pau tu. Kenapa makcik tu dah simpan pau tu, aku tak sempat nak beli. Arghh, suara saya kian serak. Sebak. Ehh, Ain! Laa, hang nanges ka? Laa, rilek la..esok beli la ya..esok kan ada lagi. Amy mencelah Ain, aku doakan kau hidup sampai esok ya, esok kau boleh beli pau tu ok! Hurmm..yela...kejam la ayat dia...

Hari ini, saya dengan bersemangat pergi ke Cafe KHAR, beli pau ayam. Beli lauk makan tengah hari sekali. Melepaskan kempunan semalam. Leganya dah dapat pau. Pau ayam itu harganya seringgit satu. Titik.

8 komen tak puas hati:

eyeda eton said...

ei budak pau..
hehe..
kempunan ka..

bukan nak beli kat aku satu.. pos kat aku sini..

F.Aminurrashidd said...

hahhaa nak dengor citer x?? peti pau itu juga ader di kedai LOT tepi.. Easy Cafe... yang duk depan KHAR tuu.. hahaha harga?? singgit jugak.. jenama samer... aku rekemen ko try PAU kelapa, yang kaler ijau tuh.. sedap...

handhalah ibnu kamil said...

ish3...ain2..kesian la laki ko nanti..hahahha..aku tak tau la apa jadi nanti..(pikir sendiri)...PAU...PAUUUU...hahahhahaha...

Han Ri said...

ui, beli lauk, malas masakkk!

ain fathihah said...

peraturan kolej2 kediaman
dilarang memasak

rice cooker je boleh

Pjoyz Zul said...

Murahnya pau itu... huhuhu.. kat sini pau kaya pun Rm 1.20.. inikan pula pau ayam.. huhuuhuu

Bro knie said...

pau titik titik titik

xtau nak komen tanda seru tiga kali

huhuhu titik titik titik

adakah kerana post ini terlalu abstrak titik
atau

pau itu yang tak dapat difahami erti nya dalam seni titik titik titik

huhuhu...

ape da bro tulis titik titik titik

borink n nak nyakat orang titik titik titik

HaImi SuHAiMI said...

ak suker pau klp..y clour ijau 2..

mkn 2 biji pau klp 2 pown xpuas..best2..


hik3