Friday, January 30, 2009

'mama' team UPSI A

Salam'alaik. Yang pertama, saya rindukan rumah. Yang kedua, saya agak risau tugasan-tugasan yang langsung tidak disentuh sepanjang cuti pertengahan semester ini. Yang ketiga, saya melupakan perkara pertama dan kedua apabila berada di Astar ini. Hwaaa3x!

Pengalaman saya menjadi pengiring......sangat best!!! hehe..Menjadi pengiring memang seronok. Walaupun orang lain nampak 'elehhh, pengiring saja...apa yang seronok? Low class!!' Ciss, berani ya orang itu. Jaga kau Ali!! (bukan nama sebenar)Seperti kebiasaan, setiap pasukan debat akan mendapat seorang Usher@Runner yang akan menjaga pasukan tersebut. Kali ini, pasukan UPSI (A) mendapat seorang usher yang sangat ceria. Sporting + Selamba. Kak Yaya ( saya tak pasti Yaya @ Yana). Pasukan UPSI (B), dapat usher lelaki. Akmal Azam ke Azam Akmal entah. Pun saya tidak pasti. Hohoho!

Sepanjang menjadi pengiring, saya memang agak bising. Potpet...3x. Owhh, mulutku taknak berhenti mengomel. Tambah-tambah menjadi pengiring bersama Abu dan Fawiz. Aini juga. Boleh pula kami ketawa terkekeh-kekeh semasa perdebatan berlangsung (sebenarnya cuma saya yang suka ketawa).

Debat terbuka ASTAR ini agak tidak formal. Sidang-sidang perdebatan diadakan di gelanggang badminton, tempat-tempat letak kereta, foyer-foyer bangunan dan lain-lain tempat yang bersepah-sepah. Memang santai (cuma santai kepada pengiring, bukan pendebat ya!) Lihat gambar--->saya dan fawiz memang tidak berpisah. Ada Aini juga di situ...
Menjadi pengiring bukan sekadar datang menyibuk-nyibuk dan menjengah-jengah sidang perdebatan. Bagi saya, pengiring memainkan peranan yang agak penting bagi membantu pasukan. Sokongan moral dan jadi gadis pom-pom adalah bantuan yang penting, kan?

Selamat Maju Jaya kepada pendebat UPSI dan juga semua pendebat-pendebat seluruh Universiti di Malaysia

Saya? Bila lagi? Kata Hafiz, saya masih perlu belajar. Baik Cikguuu! (siaran ulangan)

1 komen tak puas hati:

ChE YaYA said...

saya telah menjadi mama..owhh....tidak!!!!