mereka yang tegar

Thursday, January 22, 2009

debat ASTAR

Kini sudah masuk dua semester saya mengenali dunia debat. Baru nak merangkak-rangkak kata orang. Keseronokan yang takkan difahami oleh orang lain. Ramai yang pelik mengapa saya sanggup menghadiri latihan debat sehingga jam 2pagi setiap hari dan tidak balik @ lewat balik ke rumah apabila cuti panjang..

Sungguh, tak kenal maka tidak cinta (n_n)

Ini merupakan suatu kegilaan baru saya. Keasyikkan yang saya tidak dapat gambarkan.
Asyik menghayati seni perdebatan dan melihat kawan-kawan yang lain berdebat.

Sejak menyertai Kelab Debat UPSI juga, jaringan sosial saya bertambah luas. Berpeluang mengenali kawan-kawan lain-lain jurusan. Pergaulan saya tidaklah jadi terbatas cuma kepada kawan-kawan sekelas Biologi (yang majoritinya perempuan! dalam kelas 59 orang, cuma empat kumbang yang tersesat di jambangan bunga)

Saya memang sentiasa berusaha memperbaiki skil debat saya. Sungguh. Tapi entah mengapa, saya masih tidak berpuas hati. Sentiasa merasakan yang saya mampu buat yang lebih baik. Tetapi, tidak mengapalah. Saya akan terus berusaha.

Setakat ini, dua kali saya mencuba semasa pemilihan pendebat untuk ke pertandingan debat antara Universiti. Dua kali juga terkandas. Hahaha. Pertama, semasa pemilihan Pasukan Muda untuk ke Pertandingan Debat Diraja di UIA tahun lalu. Gagal. Saya tidak kecewa. Saya tahu pencapaian saya masih teruk. Kedua, untuk ke Debat ASTAR di UM minggu hadapan. Gagal. Kecewa. Amat! bukan sebab saya tidak terpilih. Tetapi kecewa kerana merasakan tidak berlaku apa-apa peningkatan di dalam diri. Kecewa cuma untuk seketika. **senyum** Kemudian saya kembali bersemangat untuk membantu kawan-kawan yang akan bertanding.

Tahniah kepada Abg Kaza, Abg Bae, Kak Shera, Kak Rasmini, Kak Syahida, Kak Nadia, Hafiz, dan Suhaimi.. **senyum**

Seketika, saya teringat perbualan bersama Suhaimi. Sedang berjalan pulang ke KUO dari kedai makan..Bukan cuma kami berdua ya! Juga bersama kami, Kak Bieb dan Abg Kaza.

Suhaimi : Ain, kau kena tolong aku tau debat ASTAR nanti. Aku suka kau. Cara kau berfikir dan buat konsep bagus la. Cuma penyampaian kau lemah ja. Nanti kau usaha lagi ya!
Ain : Haha, yela. Kan aku ikut jugak nanti, yang penting kau kena la cuba sesuaikan diri dengan team kau.
Suhaimi : Ain, aku suka la berkawan dengan kau. Rasa ngam sangat. Walaupun mulut kau jahat, tapi kau memang best! (dia buat muka serius)
Ain : ..........(terdiam dan berfikir)
Suhaimi " Bla bla bla....
Ain : Ehh Saemy!! Kau kutuk aku tadi ya! Kau kata aku mulut jahat!! Waaa, jahatnya! Kutuk terus-terang sangat! Hahaha (ketawa)
Suhaimi : Hahaha..

ciss!

2 komen tak puas hati:

Bro knie said...

TERINGT TIME GILE BERTEATER DULU... :) samapi pagi pun ade... bincang skrip, latihan..:) kenangan yang takde siape yang paham...

rasasayang said...

yup Bro!
setuju sgt2

sllnya, orang lain xdpt nk faham kegilaan mcm ni..

dan kita xperlu memahamkan mereka2 yg tidak memahami, kn?
hehe