mereka yang tegar

Friday, May 27, 2011

11minit 23saat

Sabtu lepas, saya dah hadir ceramah Kurikulum Pendidikan Pemandu yang bosan + mengantuk untuk gadis-gadis yang tak begitu berminat nak ambil tahu pasal jalan raya ni. Tapi saya gagah-gagahkan diri dan mata untuk mendengar betul-betul apa yang diceramahkan. phewww..

Dasar cikgu, saya ambil tempat duduk paling depan dan paling tengah. Betul-betul mengadap penceramah haa..

Khamis seterusnya, saya pergi ambil ujian komputer. Betul-betul lepas balik sekolah. Kak Ida ejen dah menunggu di pagar rumah sewa jam 2.30. Masa saya sampai ke rumah sewa dari sekolah, tengok kereta Kak Ida dah ada. Saya cuma sempat masuk rumah letak fail, buku-buku, kertas exam yang perlu ditanda dan helmet. Terus mencicit lari masuk kereta.

Masuk ofis Rilek.com tu, letak IC, scan ibu jari, dan masuk ke bilik menjawab. Ada lebih kurang 10 PC di bilik tu. Masa saya masuk, ada seorang remaja lelaki sedang menjawab ujian komputer ni.

Sekilas saya memandang budak lelaki tu, sempat mendesis dalam hati,

'herm...budak. hanyir lagi ni. tak payah usha. cepat jawab test'

muahahaha.

Duduk di PC 9, saya key in nombor IC, dan mula menjawab. sebelas minit dua puluh tiga saat kemudian, saya dah bangun untuk keluar dari bilik tu. taktau kenapa saya jawab cepat-cepat, tak semak pun. masa tu fikir nak balik rumah sebab perut lapar.

Sebelum melangkah, saya ditahan lelaki tu,

"eh cikgu. cikgu. ni jawapan dia apa? tolong sat"

"haa? eh paseipa panggei saya cikgu"

"tu haa pakai macam cikgu. siap ada nametag lagi. confirm la cikgu. ni jawapan apa?"

"saya taktau la. kamu jawab sendiri lah"

"aii dah cikgu. takkan taktau kot?"

"yalaa saya taktau"

"cikgu mesti la kena tau semua. mana boleh cikgu taktau"

"memang lah. saya ni cikgu sains, bukan cikgu sekolah memandu."

acuh tak acuh saja saya menjawab. terus keluar dan jumpa Cik Jaga Kaunter, cetak slip keputusan. Sempat bangga sat saya dapat 46/50. Haha. Kalau tak lulus kena bayar lebih pulak, duit tuuuu.

dan saya pun balik makan.

7 komen tak puas hati:

nizamsani said...

tahniah.

umi kalsom said...

cehwah!!!
tahniah ;)

nanad said...

fuyoo..11 minit tuhh..caya lah ^^

f_aRa_aINa989 said...

fuyoh...pasni boleh drive keta!

HEROICzero said...

hehe tahniah.

*adat cikgu mana2, bila tanya jawapan, tak nak menjawab. HAHA.

Hagakure Kira said...

oh..laki tu la yg tau ain ni 'cikgu' ye? brapa anggaran umur dia? slmt mendapat lesen motor 1 hr nt ;)

athirah hanafiah said...

aku cuma nk belagak ngn hg.

11 minit 18 saat, 47/50

*muka bangga*