mereka yang tegar

Friday, May 06, 2011

almari kain berzip

bulan lepas, dalam perbualan telefon dengan pakcik Padil, saya ada timbulkan soal nak kena beli almari zip untuk gantung baju-baju di rumah sewa nanti. kebetulan, si pakcik dengan baiknya mengaku dia ada almari jenis tu, dan dah tak digunapakai. maka mestilah dengan tak malunya saya minta pinjam almari tu untuk saya guna sepanjang praktikum.

4 Mei, pakcik padil berikan almari tu pada saya, diiringi dengan pesanan begini,

padil : guna elok-elok. jangan bagi rosak. jangan bagi koyak. jangan conteng!
saya : haha, yelah, tau lah. ingat ain ni budak-budak ke?
padil : memang pun.

Malamnya, bersama Kak Teh, saya cuba pasang almari tu. Ada batang-batang besi untuk disambung-sambungkan menjadi rangka almari. Jenuh saya dan Kak Teh membelek-belek dah cuba sambung sini sana, tapi masih takda rupa almari.

Dekat sejam, saya dah boring. Bebal dah. Malas nak buat. Tadi sebelum pasang, dengan berlagaknya halau Baba pi jauh-jauh sebab kononnya nak pasang sendiri. Ngee.

Saya boring, maka saya tinggalkan begitu saja komponen-komponen almari tu. 15 minit kemudian, tengok-tengok Baba dan Ibu dah hampir siap pasang dah almari tu. Ada rupa almari. Haha. Terima kasih, kalian berdua.

Sebelum buka balik almari tu untuk disimpan dalam kotak (pasang balik di Sungai Petani nanti), Baba suruh saya label setiap batang besi tu, untuk memudahkan pemasangan semula nanti. Tampal dengan tape.

8 komen tak puas hati:

mizz_aainaa said...

tuh dy..
semangat seyh siap da almari tuh..
hehe..
anyway..
gudluck~

jAuh hAti said...

hahaha

ain duk wat terer

amirah said...

sbb tula hg stdy kos sains.hg bukan jenis bertukang.hehe

JIJI YU said...

muehhe..engko ni pon..tu pon tak reti...tukar mentol lampu ko reti tak..

kapten said...

pastikan dah buat ujian buka pasang banyak kali sebelum packing...takut nanti pasang tak jadi almari plak masa dekat sg petani nanti.....

f_aRa_aINa989 said...

baju hg muat ka dlm almari tu??
hehehehe

Hagakure Kira said...

haa..jaga almari tu elok2 tau..klu rosak nt ganti dgn almari kayu jati ye ;)

KEDAI ONLINE MURAH said...

hebat nnnt blanja satu ya --- www.kedaionlinemy.com