mereka yang tegar

Friday, May 06, 2011

lagu untuk tata

semalam atau dua hari lepas, adik bongsu saya, si kecil Adnin (5 tahun) dengan semangatnya mendapatkan saya. katanya mau nyanyi. spontan saya menyakat,

saya : eh, jangan nyanyi, nanti hujan!
adik : nak nyanyi jugak. cikgu ajar. ni lagu untuk tata tau.
saya : eh ada ka lagu untuk kakak belajar kat sekolah?
adik : ada. nak nyanyi ni.
saya : haa nyanyilah. (sambil buat-buat menutup telinga)
adik : dengar la, dengar laa.. (bergelut menarik tangan saya yang sedang menekup telinga)

adik : negayaku.. anah tumpahnya dayahku.. rakyat hidup, bercatu dan maju, rahmat bagia, tuhan kurniyakan, raja kitaaa, celamat berTATA.

saya : wah bestnya lagu cikgu ajar! (gelak guling-guling selepas bertepuk tangan)

nota tumit : adik saya ada sedikit masalah pertuturan. masih pelat walaupun dah 5 tahun.

9 komen tak puas hati:

amirah said...

oke lawak.hahahaha

nizamsani said...

jujur liriknya.rakyat hidup bercatu.

Mas said...

hahaha.. pasni msti ko tersengih2 ble dgr student nyanyi negaraku ms praktikal..

Hagakure Kira said...

mg pelat betul..prnh dgar Nin cakap cmna ;D

HEROICzero said...

comel.


*senyum*

miss dayah said...

ada namaku dalam lirik negaraku versi adik ain..

Ariff Budiman said...

Tertawa pkcik sorang2

Ariff Budiman said...

Tersenyum pkcik sorang2

Ariff Budiman said...

Tertawa pkcik sorang2