mereka yang tegar

Tuesday, May 10, 2011

penyakit yeke

hal 1

tengah buat apa tu?

duk makan.

yeke...


hal 2

bila balik penang?

lusa. pukul 4.

yeke....


hal 3

macam mana nak buat benda ni?

macam ni, begini begitu bla bla bla.......(3minit)

yeke.....


hal 4

best sekolah?

alhamdulillah ok. pi sekolah primer daerah. student bagus belaka.

yeke.....


saya agak hangin dengan penyakit yeke.... ni. apa maksud sebenarnya ya? apa yang saya fahamkan, 'yeke...' ni diucap bila si penutur ragu-ragu atau mudah cakapnya, tak percaya dengan apa yang saya beritahu. adoi. kalau rasa-rasa nak ragu, tak payah la tanya, ok. rimas betul dengan yeke yeke ni. putaq pala, mau?

9 komen tak puas hati:

HEROICzero said...

yeke ok lagi. kalau nak dibanding dengan jawapan,

oh.. (muka endah tak endah.)

GRR !

nizamsani said...

yeke.

ASaDa RyutaRo said...

sabor je lah.. hahaha

nub said...

laa... lagu tu ka?

*versi kedah.

harhar

nub said...

lagu tu ka?

*versi kedah.

harhar

f_aRa_aINa989 said...

ye ke rimas... Hak...hehehe

amirah said...

yaka? versi utagha

Rashid said...

hehe.. mungkin juga kerana dah biasa cakap cam tu kot.. dah terbiasa ..

Anonymous said...

ye ke ,boleh ke ganti dengan perkataan lain ?? yang satu lagi ni suka dengar x??
penyakit kot ...ye kot ha3x