mereka yang tegar

Monday, May 09, 2011

kenai dak anak saya?

hari pertama praktikum, hari ahad. almaklum sekolah kat kedah, minggu bermula dengan hari ahad. huuu tak dapat tengok dragon balls.

sampai sekolah, pergi pejabat untuk lapor diri. huii, pejabat sekolah serupa lobi hotel. cun. sementara menunggu arahan seterusnya, saya duduk dahulu di sofa yang ada di ruang pejabat. melihat cikgu-cikgu mulai masuk dan menulis nama di buku kehadiran guru. opss, takda punch kad ya. tradisional ni, tulis dalam buku kulit tebal.

tercangak-cangak la juga saya ni. dah la tak kenai sapa-sapa pun. bajet comel seorang diri di situ. tiba-tiba disergah seorang guru lelaki, sekitar usia 40an,

'Hah ni sapa ni?'

'salam cikgu. saya guru praktikum dari UPSI'

'awat kamu mai sini? pi balik, pi!'

erk, kecut perut tiba-tiba kena sergah macam tu. saya pula lancang menjawab,

'tak mau. saya nak mai sekolah ni jugak'

kemudian ada cikgu lain mencuit saya,

'takpa, takpa. dia ni memang macam ni'

huhu. kuss semangat. lebih kurang dalam 20 minit juga, saya memerhatikan cikgu lelaki tadi menyakat dan mengusik cikgu-cikgu lain yang keluar masuk pejabat. senak perut juga dengan gelagat dia. sambil itu, saya berbual basa-basi dengan cikgu lelaki ini.

menyebut soal umur, katanya saya sebaya anaknya. dua puluh satu. katanya lagi, anaknya di bidang pendidikan juga, tapi TESL.

oh, desis hati saya. cikgu ni duk promote anak dia pulak. kalau hensem mai adjust kat aku mai. tapi dalam hati cuma. muahaha.

sembang lagi pelbagai topik lain, tiba-tiba cikgu lelaki ni tanya,

'kenai dak anak saya?'

'anak cikgu kat UPSI ka?'

'dak aih. nama anak saya anwar hadi'

erm, jeda dua saat saya berfikir. anwar hadi. anwar hadi. ohh!!! ANWAR HADI.

kebetulan pula saya memang pernah terbaca sedikit sebanyak mengenai latar belakang anwar hadi dari blogger lain.

'err, ni ayah anwar hadi yang nama pakman tu ka?'

'haa, saya la tu. nama saya noor azman'

9 komen tak puas hati:

Hagakure Kira said...

kalau x kenai sapa dia..sila tgk "YouTube - anwarhadi's Channel"..itu la anwar hadi..

f_aRa_aINa989 said...

kalau anwar hadi praktikum sama hg lg jelez! hehe

jAuh hAti said...

haha

okla tuh lm dgn bapak dia

bukan dgn dia

haha

menusuk hati said...

selamat praktikum...senang je tu...

azah_rohaizah said...

selamat bertugas cikgu

nizamsani said...

ada peluang berjodohan.

chiLleD...!! said...

ayah dy cikgu k??hehe

Mas said...

perghhh..best gle dpt jmpe ayah anwar hadi..haha..

adeebahfarzana said...

Wahh! Bapak Anwar Hadi cikgu ka . kirim salam kt pakman xDD