mereka yang tegar

Sunday, January 02, 2011

refleksi

salam'alaik. keputusan exam sem 5 dah keluar 25/12. jadi, sudah agak basi untuk diperkatakan. tapi, saya tetap mau buat ulasan ke atas diri sendiri juga.

sejak semester 1 hingga 4, alhamdulillah, saya dapat mengekalkan pointer. tak la setinggi langit, tapi memuaskan juga.

sem 1 = 3.63
sem 2 = 3.65
sem 3 = 3.63
sem 4 = 3.58

sem 5 = 3.36

woohooo, jatuh agak banyak. hehe. walaupun pointer jatuh, saya tetap gumbira rasa hati sebab tak jatuh sampai bawah 3.0. lega.. (sebab lepas habis exam sem lepas, saya bajet akan dapat pointer bawah 3.0)

ada dua cara untuk saya membuat refleksi kejatuhan keputusan peperiksaan semester lepas.


satu :

macam-macam hal jadi kat famili. itu dan ini. begitu dan begini. mau atau tidak, terpaksa menghadapi debaran yang sangat meresahkan jiwa kecil saya sejak awal semester hingga saat peperiksaan. resah memikirkan adik-adik dari kejauhan.

akibatnya, keputusan peperiksaan merosot.

dua :

sungguh orang cakap, makin naik sem, makin susah subjek. betul.
malangnya usaha saya untuk menghadapi subjek-subjek semester lepas masih di takuk lama. banyak main. banyak lagha. banyak nangis dan tak study (berbalik kepada sebab di atas. tapi ini salah sendiri sebab mencampur-adukkan urusan peribadi dengan urusan pejabat pelajaran). dan, usaha kurang.

akibatnya, keputusan peperiksaan merosot.

hehe.

hei Ain Fathihah! hati-hati!

5 komen tak puas hati:

buzzy said...

sem 6 kene naikkan pointer.jgn naikkan berat badan.hehe..kesian kat pakcik kamu nnt...all de best

Cik Gallus Gallus said...

jgn cepat mengalah..
teruskan semangat tu ;D

ASaDa RyutaRo said...

lepas ni tak leh nak turun2 lagi dah.. kena naik je..

gud luck! ;)

HEROICzero said...

hey, gud luck for your next sem~! =)

Anonymous said...

waaa..seronok sbb bukan aku sorg je yg jatuh byk pointer.. hahaha..