mereka yang tegar

Tuesday, January 04, 2011

dah mula sekolah!

Semalam dah mula hari persekolahan. dan saya tersenyum-senyum bila membaca status FB budak-budak sekolah yang ada di FB. tapi, ini yang paling mencuit hati saya.

Petang Isnin, saya SMS Baba, tanyakan adik-adik. Risau sebenarnya mengenangkan Baba bersendirian menguruskan rumah dan persekolahan adik-adik. Harap semuanya berjalan dengan baik. Hero Baba memang superb..(di mata saya lah. dah tentulah sebaliknya di mata orang yang sering menghinanya)

Balasan SMS Baba lewat petang semalam,

Salam. adik-adik ok ja. adik Nin nangis takmau duduk dalam dewan masa assembly tadi. kakteh pun ok jugak kat sekolah tadi. hek3. semangat nak belajaq sungguh2! hee~
untuk adik-adik ;

Angah di semester 3 Syariah UDM, lebihkan usaha

Kak Uda yang baru habis SPM, rilek puas-puas

Kak Teh nak PMR tahun ni, belajaq rajin-rajin

Kak Chik dah masuk tingkatan dua, jangan naik sentimeter dah

Kakak mulut murai dah naik darjah dua, rajin-rajin ikut jadual waktu, makan banyak-banyak bagi tak senget badan bawa beg berat

Adik Nin dah masuk pra-sekolah, malunyaaa kamu nangis! hahaha.

nota tumit ; dah mula rindu.

17 komen tak puas hati:

amirah said...

rindu nak sekolah.

nizamsani said...

seronoknya sekolah.

ana said...

hahahaha...first time dgr org pki nota tumit. unik!

adrinaqamarina said...

sape tak rasa zaman sekolah tu best, mesti dye tipu. hehe.

ramainya adik beradik awak. hehe.

Dyna Yvonne said...

1st day skola mcm2 pesen.hehe

al-lavendari said...

terima kasih kerana sudi singgah dan komen diblog uncle.

semalam ada uncle buat entri pasal hantar anak2 ke sekolah.

menusuk hati said...

assalamualaikum...salam tahun baru maaf zahir batin..

setuju dgn adrina..sekolah mana best..keje lg best.$$$$$$

ishiko said...

tingat plk adek2x trshayang kat rumah ~

JIJI YU said...

muahah..hari2 aku kena pergi skolah

ieda said...

SELAMAT BELAJAR UTK SEMUA...JADI ANAK YG BERJAYA DUNIA AKHIRAT.

naz said...

saya tak bersekolah jadi teringin juga rasa pergi sekolah macam mana:)

ASaDa RyutaRo said...

semua pakat semangat d tahun baru mulakan sekolah.. ;)

siapa punya status fb tu??

maCy said...

da mula klas T_T

jAuh hAti said...

haha,status fb sapelaa hg cilok ain
ak lak tpksa balik esok sbb nk dftarkn taqi kt tbl,mak kt kl
hm,buku2 jgn lupa soh diba amek
kt koridor dpn umah aku ja
dun worry,byk buku yg masih bersih

;p

♥cutebabygirl♥ said...

jenuh atur adik2 ramai sgt! hahaha

Insan Marhaen said...

itu apa yang baba alami. tak lama lagi ain pulak..

dunia ini bulat!

PinQib said...

wah
lwak ar kalau teringat balik zaman sekolah. tp sweet kan kan??
| Keyword: ROGOL|