Saturday, June 26, 2010

benarkah blogger antisosial di alam nyata?

Amal : Kawan-kawan LI semua best. Sayangnya nak berpisah.

 

Ain : Hang duk buat teruk apa? Dunia kan tanpa sempadan. FB ada, YM ada, blog pun ada.

 

Amal : Tak sama la. Susah nak jumpa. Biasanya, orang yang kat luaq dia kecoh, kat dalam alam maya dia skema & diam. Orang yang kat luaq diam, dalam internet bukan main.

 

Ain : haha so aku ni kategori apa? Mesti aku ni pemalu & diam di alam nyata. Tapi kecoh di alam maya, kan kan?

 

Amal : Hang ni special case. Dua-dua alam hang kecoh. Haha.

 

Ain : Ala hang ni. Jawab la ‘ya’.

 

Amal : ceh! Itu memang tak boleh diterima akal. Haha takdak-takdak! Hang ni, dua-dua (alam maya & alam nyata) kecoh.

 

Yang aku duk jumpa, orang yang pandai tulis blog nih, orang-orang anti-sosial ja. Dalam blog memang ah, bukan main. Online pun 24jam. Kat luaq (alam nyata), muka masam ja. Tak ceria seceria blog.

 

Wahai para blogger sekalian! Benarkah?

17 komen tak puas hati:

kapten said...

Xsetuju...xsemua yang mcm tue....kalau ada pun maybe segelintir.

Unknown said...

wahahahaha..itu bukan saya,insyaAllah!
Kalau boleh nak jadi mcm sahabat Nabi r.anhum..Siang2 mereka mcm singa,hebat...malam-malam diorang mcm tikus,menangis berqiamullail..huhu

Latest post:Org tanya,saya jawab..nak tanya?

Ann said...

kt blog, nmpk tulisan cm serius (ye ke)..tp kat luar, jnis main2...

sbb de member tegur, xsgka dlm blog aku jenis camtu...biasa lah dlm blog, kita dpt luahkn sbrg pdpt or perasaan...

amirah said...

agak2 aku mcm mna?

Thoha said...

biasa la tu dunia maya tak sama dengan dunia nyata..semua orang berbeza2..hihi:)

Amir Izzat said...

salam,
biasar ar..nak lepaskan tensen..kadang2 kat alam maya(macam saya) tiada peluang untuk bersosial.. Kalau balik rumah,dah pukul 5. mandi..solat.buat kerja sekolah then,online.. itu je la rutinya.. kalau nak bersosial,pergi macam kat luar ka time malam..jumpa kawan... lepak2..susah2... huhu..

ikut jalan yg lurus je.. ehhe

p/s: maaf..mengarut pulak /

bukan penggoda said...

miahahahahahaha. sy same kategori ngn cik ain. :)

NiZaM Limited said...

saya join komuniti radio online frenzyfm..slalu chat dan kenal2 org kat situ..ade yg sangat kecoh kat chatbox..tapi bila gathering, senyap la plak..kecoh kat dalam tapi bukan kat luar. haha..
yelakan, kat sane media yg sesuai utk lontarkan suara hati yg memberontak. kat realiti segan plak. ngehh..

blogger anti-sosial, ada jugak kot. but not for me..still kecoh2 gak kalo kat luar pon. hehe..

Tafseeradiome said...

hmm saya ni anti sosial ke?sbb saya cuma keluar untuk beli barang dan hantar biskut.kalo nak kuar jalan dengan famili member je.kawan2 ajak kuar saya xkuar.kalo nak jumpa kawn bila time kenduri atau saya ada bisnes deal dengan dorang.mak bapak saya strict.tak suka anak2 pompuan keluar lepak2 kat luar dgn kawan2.biar la org nak kata saya antisosial pon.kolot ke.janji mak bapak saya happy.Allah suka.sbb bg mak bapak happy.ye saya blog sbb kebanyakkkan masa saya di rumah.kat rumah banyak main tenet je la.

donnyien said...

Salam,
Bloging merapatkan yang jauh,kenali 1 ngan yg lain.

Nyata is nyata,silap haribulan kereta yg ko maki hamun tu pengomen setia diblog anda.hehe sekadar pandangan je.

Anonymous said...

ramai orang, banyak lah jenisnya.

Guru said...

nasib baik saya tak online 24 jam

Shaizul Sapar said...

entry ini ada benarnya.tpi perngai org x sume sama.ada yg lbh suka bersosial dgn blog,tpi sush nk bergaul kt luar.ada yg sosial & rmai kwn kt luar,tpi blog senyap dn post entry gmbr shj tnpa tulisan.paling baik ialah,org yg sentiasa buat org lain gembira, biarpun dia x mempunyai blog.

♥Santapan Familea♥ said...

MAYA , NYATA

ejaan pun dah lain2..
maksud pun berbeza
di alam MAYA hanya sekadar luahan,
tp di alam NYATA itulah realitinya kita.. sosial atau x seseorang tu... hanya mereka yng tahu..

~ NANA ~ said...

mmg ade org cmtu tp bukan semua...

manusia ni kan byk ragam =)

ISZA said...

tak juga rasanya.. akak nak ada jumpa blogger yang lain.. berlainan negeri dan mereka cukup ramah berbanding yang kita kenal bukan dari alam maya..

perangai tidak dapat dijangka :)

hafizmd said...

erm..saye rase ade benarnye juge..tapi tak semua..

saye jenis yg biase saje..tak kecoh sgt kot mcm ain..hahahaha..