mereka yang tegar

Saturday, June 06, 2009

aku musykil. kalian?

Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah

permulaan yang awal, Bismillah.

Keputusan peperiksaan semester lepas dah keluar, semalam. Semester dua pengajian saya di UPSI.. Jangan tanya berapa saya dapat. Dushh3x!!

.............

Hoh, sudah berakhir tahun pertama pengajian. Sebulan lagi menjejak kaki (dan seluruh badan sekali) ke tahun dua. Tahun Dua? Apakah? Cepatnya! Rasa macam baru semalam tergedik-gedik dan takut-takut mendaftar di kolej matrikulasi paling popular, KMPP. Sedar tak sedar dah ada di UPSI. Tahun Dua sudah. Atau saya kah yang tak sedar diri lagi? Nanti pejam celik pejam celik dah graduat & jadi cikgu Bio yang kecik dan comel...dan seterusnya berkahwin dan beranak-pinak pulak (eh, perlu ke penyataan ni?)

....................tuttt!

Masa memang cepat berlalu. Cepat sangat!

macam tak percaya

sila tampar pipi sendiri dua kali dengan kuat (atau buat-buat kuat)

ahh, umur saya pun dah meningkat.. (tak apa, yang penting masih belasan tahun, bukan macam Fawiz yang dah puluh-puluh tahun.. Selamat Ulangtahun Kelahiran, Encik Fawiz! hehe)

tapi,

ada sesuatu yang musykil di hati dan otak.

Kenapa saya acapkali bertemu soalan-soalan seperti ini

======

Hah Ustaz, ni anak yang sulung ni dah tingkatan berapa? (tiga minggu lepas di Masjid Negeri)

======

Haa, ni adik ni sekolah darjah berapa? (ketika aku di matrikulasi)

======

Anak, tahun ni amik PMR ke? (masa bersembang-sembang dengan seorang makcik ketika dalam perjalanan balik ke UPSI dengan keretapi)

======

Aiyoo, beg besar, tuan punya beg banyak kicik, nanti tuan punya beg boleh masuk dalam itu beg, ha ha ha! (uncle india, drebar bas Tanjung Malim-Rawang, sebelum cuti semester ini bermula)

======

Hishh, kecik sangat ke aku? Ahh, buat hati gembira. Aku memang comel kiut dan awet muda senantiasa. Jangan cemburu dengan ke'kiut'an aku, kalian! MySpace

10 komen tak puas hati:

neem said...

waaa........


dah tua!!!!

tidak222...!!

oohhh..

nabihah zulhemay said...

hahahha..ain kecik!!
:P :P :P :P

joegrimjow said...

Jangan tanya berapa saya dapat. Dushh3x!!

dapat bape?
lalala~

Luth Textile said...

Atau saya kah yang tak sedar diri lagi? Nanti pejam celik pejam celik dah graduat & jadi cikgu Bio yang kecik dan comel...dan seterusnya berkahwin dan beranak-pinak pulak (eh, perlu ke penyataan ni?)

Ain, kalau macam ni lah kan, nanti murid ain akan buli cikgu yang kecik lagi comel mcm ain..

tak jadi keja gamaknya. hahahha..kalau kena hamboq mcm mana pon, marah la mcm mana pon, tobat depa tak takut. hahhaha :P

ain fathihah said...

neem : ahaa, ain jugak yg kekal selamanya muda dr nim tau!

bib : hahaha, ya aku kecik ++ comel ++ kiut...

joegrimjow : berani anda ya! dish3x! hehe. malu lah i

luth : alamak luth, masalah yg luth cakap tu mg ain dah lama terfikir. dan....seram la kalau jadik camtu..huhuhu...ada tips garang x?

F.Aminurrashidd said...

aku bersedia laa nak masuk angka puluh... heheheh

sama,ler kita... aku selalu dianggap adik, adik aku lak jadi abang... becozzz ketinggian kitorang ni ha...
adik aku lagi tinggi drpd aku... huk huk huk...

ain fathihah said...

adik kau hensem tak, fawiz? hehehe

ismiaisha said...

haha~ain mmg terkenal dgan perasannye..
aku xkisah..
hehe~
=D

Luth Textile said...

Ain, tips garang? ADa..
kena tambah ketinggian, dan buang comel. Hahaha

..cik hah.. said...

..lalala..ain mmg kecik..
tp kecik2 cili padi..lala