Sunday, November 27, 2011

ain fathihah dan maria ozawa.

beberapa bulan lepas, semasa saya masih berpraktikal....

"okay class, dismiss."

sebahagian besar pelajar keluar dari kelas, menuju ke kantin agaknya. sebab kelas saya masa tu adalah dua waktu sebelum waktu rehat.

semasa saya sedang berkemas-kemas barang saya yang penuh atas meja makmal, ada lebih kurang lima ke enam orang pelajar lelaki india yang masih belum keluar dari makmal. seingat saya, ada juga pelajar lelaki melayu.

"erm, ya? kenapa ni"

"tak dak apa ticer. saja mau lepak-lepak dengan ticer"

"haha. okay", jawab saya. sambil senyum bila melihat sekelompok kecil pelajar lelaki tu menarik kerusi makmal dan berhimpun di depan meja makmal guru. dalam hati, 'ciss mai lepak sini pulak dah, tak boleh la nak tengok facebook sat.'

saya layankan saja perbualan dengan mereka. sembang punya sembang, disebabkan majoriti yang melepak dalam makmal dengan saya masa waktu rehat tu adalah pelajar india, perbualan saya alihkan kepada movie hindi dan movie tamil.


terkagum agaknya mereka bila saya ceritakan saya suka layan movie hindi. masa tu sembang pasal movie 3 Idiots. juga lebih terkagum bila saya ceritakan, saya pernah dua kali menonton movie tamil, Endhiran The Robot. kali pertama, saya tonton tanpa subtitle. kali kedua, dengan subtitle. bajet-bajet macam faham bahasa tamil.

entah macam mana, perbualan rancak mengenai movie hindi dan tamil berubah begini,

pelajar 1 : ticer tau tak, dia ni tak tengok movie, ticer. dia tengok maria ozawa ja hari-hari sebab maria ozawa tu girlfriend dia. (sambil menepuk bahu kawan yang dimaksudkan)

pelajar 2 : hei, mana ada! tipu ticer. dia tipu. saya mana tengok maria ozawa.

pelajar lain : hahahaha (ketawa la haha ni. takkan haha menangis pulak)

cikgu : (sambil menepuk meja) haipp! apa maria ozawa? sapa yang tengok porno hah? kamu ingat saya taktau ka maria ozawa tu sapa?

pelajar 3 : alamak, ticer kenai ka maria ozawa. haha. tu la girlfriend dia (merujuk kepada pelajar no.2 tadi)

pelajar 2 : mana ada! tipu la. saya tak tengok pun maria ozawa, ticer!

saya cuma senyum melihat situasi tu. beriya-iya pelajar tu mempertahankan diri. padahal dalam hati saya masa tu, alamak sapa pulak dah maria ozawa tu, rasa macam pernah dengar, tapi sebetulnya saya tak tahu siapa maria ozawa.

malamnya, bila dah di rumah sewa, sambil-sambil membuat rancangan mengajar untuk hari esok, saya cuba google maria ozawa. hasilnya...

opss, rupanya browser internet dalam mode ini. pheww, tak keluar apa-apa gambar yang pelik dan 'pelik'.

haha. ini rupanya maria ozawa. cis, mencari gambar maria ozawa seperti di bawah ini adalah seperti mencari jarum pin tudung yang jatuh dalam jerami.

6 komen tak puas hati:

Ruby said...

lepas ni ada pulak yang masuk blog hang pasal keyword maria ozawa.muahahaa

UniMeOw said...

pergghhh cun gilak maria ozawa..kan ticer?? hehe

Guru said...

saya pun tak kenal maria ozawa... comel orangnya

KhairulZamanKhobin said...

kah3... Endhiran tu... haha.. sourcenya aku lah tu... haha...

Unknown said...

Hahahaha. Saya pun tiba-tiba kenal dengan maria ozawa sebab semua orang duk sibuk bercakap pasal dia. Rupa-rupanya.... urgh....

ckLah @xiiinam said...

Salam Maal Hijrah.

***Terima kasih kerana menyokong entri ckLah yang lalu...