Wednesday, October 28, 2009

Oi Ain, kalau study buat cara study... tak payah on pc.. membazir hayat battery jer...

sedang saya khusyuk melagha depan laptop, tiba-tiba saya ketawa dan tersentap. dengan tak disangka-sangka..

.

hehe, begini..

malam tadi (ok tipu la malam, dah awal pagi), saya kebosanan tiada teman berbual. takda sapa tegur pun di YM. eh ada tapi saya yang malas layan. sebelum saya menutup laptop diikuti dengan adegan menarik selimut dan memeluk bantal, saya perhatikan senarai YM.

...

1. tak ramai yang online

.

2. yang online tapi berstatus 'busy' (bizi laa konon)

.

3. yang online tapi kejab offline dan online semula dan 30 saat kemudian offline lagi (ini mungkin kes sambungan internet yang ngok-ngek dan asyik terputus-putus)

.

4. yang online tapi berstatus 'idle'. ada yang 1minit, ada yang 10 minit (agaknya orang tu pi memerut di toilet), dan ada yang 2jam lebih (ni mesti dah berlayar ke alam mimpi). haa yang dah tido tapi tak tutup laptop. mubazzirunnnnn!

.

.

.

haha dengan niat mengacau orang, saya tinggalkan mesej di YM box Cikgu Malek,

ain fath mrh: hee tdo x tutup laptop...sila jimatkn penggunaan barang eletrik ye

.

. ngeh ngeh ngeh...ok tido jom!

.

.

petang ni sedang saya berlagha dan melagha menjengah dunia maya, tiba-tiba keluar box YM bertulis,

ABD MALEK SELAMAT: Oi Ain, kalau study buat cara study... tak payah on pc.. membazir hayat battery jer...

.

.

kuss semangat. terkejut den. tskkk balas dendam yerk

.

terkejut pertama : eh sapa yang tiba-tiba menyentap i ni

terkejut kedua : ehh Cikgu Malek?

terkejut ketiga : hah? takkan Cikgu Malek cakap macam ni kot?

terkejut keempat : haha macam tak percaya Cikgu Malek yang skema (dushh3x habislah markah ujian BSMM saya) ni cakap macam ni..

.

okayy, ini entri tak bermotif. cuma entri lagha. hahaha. padan muka.

gambar kandid yang berunsur misteri

6 komen tak puas hati:

myQza said...

cikgu malek ke tu? kem salam!

ain fathihah fhm said...

wokay!

neem said...

jimat3...!!

pesanan ini dibawa oleh tasneem comel utk anda dan diri sendiriii

MALEQUE SELAMAT said...

Salam 'alaikum..
Haha.. tak sangka2 plak mesej spontan sy mendapat perhatian sehingga menjadi en3 terkini Ain...
Skema? Jadi cikgu mcm jadi ayah gak... Kena blend semua skali... Bergurau... serius... memuji.. dsb. Itulah sy... Lebih2 lg bila dah sekian ketika berada dalam lingkungan pelajar pra-u dan under grads.. p/s Hehe.. tak berani ambik gambar depan, ambik gambaq dr belakang lah... tepi lah... Anyway semoga beroleh pointer yang lebih baguih drp sem lepas.. all the best!

Guru said...

assalammualaikum

betulla ckp cikgu tu

MALEQUE SELAMAT said...
This comment has been removed by the author.