mereka yang tegar

Thursday, February 03, 2011

kasut

adik lelaki saya yang di semester 4 UDM, beli kasut harga beratus. kasut Justin Bieber katanya. Supra. entah, saya taktau.

"wow! lawa", kata saya. sambil tunjuk muka jeles.
'kenapa beli kasut baru?' soal saya. masih berbaur cemburu.

'kasut Angah rosak' , balasnya.

'kasut yang rosak tu baru pakai berapa lama?

'sejak form two'

erkk. diam terus.

hehe. tak mau jeles dah. dia beli kasut harga ratus, pakai bertahun-tahun.

orang perempuan, tiap kali buka semester baru, mesti mau kasut baru. kasut kuliah lain, sandal jalan-jalan lain, selipar nak pakai biasa-biasa pun lain. biasanya saya beli kasut nak pakai ke kuliah yang harganya tak sampai rm50. itupun terasa mahal. huhu.

tapi, boleh kata setiap hujung semester, kasut yang dibeli awal semester akan rosak. tercabut tapak la, koyak la, tapak tembus la...mau takmau kena juga beli yang baru.

eleh, kalau tak rosak pun, dekat hujung-hujung sem, saya akan berlasak-lasak supaya kasut kuliah semester tu rosak, dan semester akan datang boleh beli yang baru. hehe.

15 komen tak puas hati:

kira kekuri said...

ya plak~pempuan buka sem mesti maw kasut baru..SOKONG! :DDD
bw n follow here :D

amirah said...

aku mintak sweater rm200 bapak aku tak bagi...bistu mcm mn nk tahan lama lau beli murah..haha

pak long said...

salam....
ada jugak kan kasut pompuan ratusan hengget...tentu klassss kan

cikgu isza said...

kasut orang pompuan tak tahan lama..
agakknya sebab tahu orang pompuan suka tukar2 kasut.. tu sebab tauke kasut buat macam tu..

Nabilah Najmuddin said...

km ni, blom habis semester pun dah rosak2...sebelum habis semester lepas, terpaksa gak cari kasut baru, gagah tabahkan hati cuba beli kasut harga beratus [guna duit sendiri la kan tapi..hihi]...nak tengok sejauh mana tahannya kasut harga beratus ni...

cik ubi said...

wah..,,design cani aku tgok ade jual..rm80 lebih je..

tapi material laen kot..:)

chiLleD...!! said...

stuju2..setiap sem msti nk beli ksut baru.tp semester ni, xbeli2 pon lg..ckp nk beli, tp xde yang berkenan di hti..he

f_aRa_aINa989 said...

adik kita yg form 4 pun beli kasut ni aritu...rm100 lebih...

dh jd trend kot kasut ni skang...

maCy said...

ngn adik pn jeles. babap kang.. huhu

HEROICzero said...

oooooooo... ini lah kasut justin bieber nye? keh3x baru tahu.

adik ade cakap, "sekarang ni pesen orang pakai kasut justin bieber."

Hagakure Kira said...

sila jeles dgn life style laki k ;)

Farhan Zulhusmi said...

setengah org...mereka lebih sukakan kualiti dari kuantiti....
yelah...
cm sy
biarlah mahal beratus2...yg penting tahan lama....
sbbnya...kalau murah...mesti cpt rosakan...so kena beli baru pulak...emmmm

JIJI YU said...

mueue same je la adek ko ngn aku..adek aku salu jelezz ngan aku beli baju mahal2 seluar mahal..kasut mahal..tapi masalahnye aku pakai bertahun tahun..

iwan_dextrous said...

cantik ap..huhuuhuh

ieda said...

org lelaki mmg gitu...beli barang branded supaya sedap pakai & tahan lama.