Wednesday, March 11, 2009

ubat perisa buah

Salam'alaik. Dua minggu lepas saya mula batuk-batuk. Tambah selsema pula. Badan kuat berkerja agaknya. Badan tu tak cukup rehat tu. Bebel sang belahan jiwa. Tapi, saya lagi rindu bebel sang hero pujaan. Rindu gagah dan lembut tangan hero pujaan saya yang membelai-belai melegakan jika saya ditimpa sakit.. (beremosi...arghh, nak balik rumah)
Seminggu tak sihat badan, saya gagahkan kaki ke Pusat Kesihatan UPSI. Saya paling malas ke klinik. Amat! Fobia dengan bau ubat dan hospital. Cukup lah berumah-tangga hampit sebulan di hospital Penang suatu tika dulu.
Seperti biasa, (padahal saya tidak biasa) ambil nombor giliran dan menunggu di kerusi empuk. Ahh, lamanya. Bosan. Berseorangan.

Akhirnya tiba giliran saya. Jumpa doktor wanita yang comel (mulanya merungut dalam hati kenapa tidak berjumpa doktor lelaki yang kacak, hihihi). Mengadu itu ini. Doktor wanita menunjuk prihatin. Ahh, terharu. Andai doktor itu ibu saya, pasti ku peluk. Kemudian, ambil ubat di farmasi. Aduhh, comelnya beg ubat. bertulis..
PUSAT KESIHATAN UPSI
Universiti Pendidikan Sultan Idris
35900 Tanjung Malim, Perak
Semoga Cepat Sembuh

Bila sudah balik ke KUO, baru saya membelek ubat yang ada dalam beg kertas kecil yang comel itu. Ubat selsema, ubat batuk dan bla3.. Tergelak seketika, ubat batuk tu...labelnya

Expectorant, Antihistamine

Clears chesty cough

Mixed fruity flavour

Hihi, doktor ini ingat ubat kanak-kanak ke..siap ada perisa buah. Hihihi... Ini ubat orang dewasa lahh..

Err, petangnya..saya tertidur-tidur hingga ke malam. Mata langsung tak boleh dibuka. Mengantuk amat! Sebab? ter-over dose ubat batuk. Tu laa, sapa suruh bagi ubat yang rasanya sedap. Kan saya dah makan dua sudu besar. Rasa ubat yang manis dan sedap. Hahaha.

2 komen tak puas hati:

Pjoyz Zul said...

doc tu ingat patient dia ni masih kanak2 bawah umur.. hahahahhaa

Rashid said...

salam..
ubat batuk.. eee kalau sayalah tak suka ubat batuk..sebab berair. Kalau ubat biji biji okey jer..

ermm cantik beg tu. Camana ek kalau kita pergi nak ambik beg saja. boleh ke? hahahh