mereka yang tegar

Saturday, March 28, 2009

Pil 'Chi-kit' Teck Aun

Saya ada seorang kawan. Nama kawan saya Raja Nur Aimi. Jangan main-main dengan nama dia. Dia ada susur galur keturunan raja. Raja kelantan kut. Saya panggil kawan saya, Amy. Dia dari Pahang. Dia juga suka makan budu. Macam saya.. hehe.

Malam tadi, saya keseorangan. Amy pergi senamrobik di dewan KUO. Tak mengapa lah. Maka saya tertidur awal. Letih barangkali. Tidur yang lena.

Hampir jam 2pagi, saya terjaga. Dikejutkan Amy. "kau ada nampak HP aku tak? hilang laa"

"hah? HP hilang!" serta merta saya terus mencapai HP saya. Mendail ke nombor Amy. "tak dapat la cik kak, masuk voicemail"

huhu..kebiasaan kami berdua, kami memang tak reti nak duduk bilik. Memang sentiasa lepak di ruang tamu rumah, atau meja makan. Segala buku-buku (sebenarnya jarang ada buku dengan kami), laptop, nota-nota, tugasan kuliah dan barang peribadi (HP, beg duit) kami memang ada di ruang tamu. InsyaAllah. Kami yang berfikiran baik dan sopan ni beranggapan semua orang pun baik. Yela, dalam rumah sendiri, takkan barang nak hilang pula kan kan?

Semalaman mencari, sah! HP Amy hilang. Model Samsung yang agak tergiur untuk sesiapa yang melihat. Huhuhu. Kesian dia. HP hilang dalam rumah? Bukan menuduh, tapi entah siapa la yang panjang tangan. Harap tangan orang yang panjang tangan tu naik kudis. Padan muka!

Keesokan pagi, Amy sakit perut. Keluar masuk bilik air. Huhuhu. Sebelum pukul 11pagi saja, dah 10kali dia keluar masuk bilik air. Kesian dia,. Cirit-birit pula. Ahh, malang bertimpa-timpa. Melihat Amy yang macam dah nak pitam, saya sebagai teman sebilik yang prihatin + comel + kiut plak tu, ke rumah Teh. Nak minta ubat. Teh bagi saya Pil 'Chi-kit Teck Aun'. Sebelum saya keluar untuk ke kelas BSMM, saya letakkan ubat tu, dan air suam segelas atas meja makan. "Nanti kau makan ubat ni tau, Amy! Teh cakap okey jugak ubat ni. Nanti hilang la sakit perut kau tu"

----------malas nak cerita pasal kawad BSMM tadi-----------

Balik rumah, saya lihat ada Suzi di ruang tamu. Lepak bersembang dengan Amy. Segera saya tanya Amy, "kau makan tak ubat tadi?"

"Aku tak boleh telan la ubat tu. Rasa jamu. Tu pun aku dah masukkan dalam air"

"Hah? kau larutkan ubat tu dalam air ke? Oit, orang telan terus je la ubat tu. tak payah nak larutkan dalam air dulu.."

"yeka, mana aku tahu. Tak penah makan pun ubat tu..... Apasal kau letak air sebelah ubat tu.. Aku ingatkan nak kena larut dalam air dulu..." dengan mimik muka kesian. Alahaaiiii Amy..

serentak tawa saya dan Suzi bergema. Hehehe...

2 komen tak puas hati:

F.Aminurrashidd said...

mana satu kamoo mau citer neyy? sal obat atau HP? heheheh

Anonymous said...

hhehehe
ain2
cian kat amy