mereka yang tegar

Monday, March 16, 2009

Sg.Samak dalam renyai hujan

Sangat-sangat best! Luang masa dengan geng kelab debat..Terima kasih pada Kak Matun, Kak Nadiah, Kak Bieb, Kak Sheera, Abg Kaza, Abg Bae, Fawis...& Ain Ibrahim, Emyra


Perkara 1 ## Disebabkan saya nak sertai keluarga debat pergi Sg.Samak, saya tidak pergi ke pasar malam Tanjung Malim...arrr, terlepas 20rm..(nanti saya ceritakan apa kisahnya)
Perkara 2 ## Saya menunggu Puan-puan Besar (k,Matun, K.Bieb, K.Nadiah) di foyer blok 1, sambil menonton cerita hindustan. Hampir setengah jam menunggu, saya sempat terlelap di sofa depan tv tu...huuu..biasa la makcik-makcik memang lambat bersiap.
Perkara 3 ## Teringin sebenarnya nak sertai K.Sheera, Fawiz, Ain Ibrahim & Emyra berbasikal ke Sg. Samak, tapi tak disuarakan...segan pula...lagipun bimbang saya dah lupa macam mana mengayuh basikal..huhu
Perkara 4 ## Kereta tak muat!!! Ada Kak Nadiah (supirnya), Baehaqi, Kak Matun, Kak Bieb, Kaza dan saya! Arghh, mesti saya mangsanya. Mangsa apa? Yela..sepanjang perjalanan saya kena duduk atas riba kak Matun. Elehhh, tau la saya kecik kan? Tapi kak bieb pun kecik jugak!! Sakit bontot tau kena duduk atas riba orang camtu...mujur kak Matun empuk jugak..hehe
Perkara 5 ## Pertama kali saya sambut birthday kawan-kawan dengan tepung. Sanggup Puan-puan Besar bertiga singgah kedai runcit dulu untuk beli tepung gandum. Kaza sorokkan dalam seluar dia yang seksi, sebelum baling tepung pada Baehaqi & Sheera.. Ahh, tapi akhirnya semua orang pun kena tepung jugak..Putih batu-batu kat sekitar kami dengan tepung gandum. Putih juga muka kami dicomotkan tepung. Tapi memang seronok la..dah la main dalam sungai..Tak lupa, Selamat Ulangtahun Kelahiran untuk Baehaqi & Sheera..
Perkara 6 ## Sangat seronok main gelongsor ala-ala Sunway Lagoon. Caranya? Duduk di kawasan jeram yang airnya deras, dan biarkan diri anda dibawa arus! Ahaha, memang seronok. Buat keretapi dengan kak bib, kak sheera, & ain ibrahim..Gelongsor beramai-ramai. Yang ringan, macam saya dan kak bib, selalunya dibawa arus deras lebihhhhh jauh dari kak sheera yang _ _ _ _ _?? Hihihi
Perkara 7 ## Makan-makan atas batu, masing-masing kelaparan lepas main air ..makan ramai-ramai..saya sebenarnya terasa sedikit sebak masa ni..Ahhh, sayangnya saya pada keluarga debat. Sayang sangat!
Perkara 8 ## Masa dah nak balik tu..sangat sayu..wuu, detik-detik indah bersama keluarga debat saya di Sg.Samak dah berakhir..Rasa taknak balik! Tapi dah sebab Mama Matun suruh balik, keluar la dari air dengan rasa berat hati. Hehe..mama matun?
Perkara 9 ## Kalau Abu Handhalah, Hafiz dan Aini ada lagi seronok..kan kan?
Perkara 10 ## Kalau semua keluarga debat ada, lagi meriah kan kan?

1 komen tak puas hati:

Pjoyz Zul said...

Kalo encik pjoy ada mesti lagi sangat meriah.. hahahaha