mereka yang tegar

Thursday, February 23, 2012

Ringgit Malaysia sana sini sinun

perempuan agaknya dilahirkan sekali dengan nafsu membeli-belah. membeli dan perempuan, dua perkataan yang sangat rasi dilihat bersama. dalam entri ini, saya bukan nak mengkritik tabiat perempuan yang suka membeli termasuk membeli barangan tak ketahuan hala. sudah tentu saya tidak akan kritik, sebab dah sah-sah saya pun suka membeli.

jenis saya, saya suka tunjukkan barang yang saya beli kepada orang terdekat. bukan menunjuk 'lihatlahhh donia, aku beli barang mahai nih. meh la tengok dan sila cemburu'.. bagi saya, itu satu cara berkongsi kegembiraan.

"wei tengok tudung ni? okay tak?"

"lawa. lawa! beli kat mana?"

"kat Open KHAR"

"berapa (ringgit)?"

"dua puluh ja. ok kan tudung ni"

"iskk mahainya. buang duit ja hang beli ni weiii! ni kalau kat tempat aku kat pasar tani Selama, sepuluh ringgit pun dah boleh dapat dah"


beberapa kali juga saya berhadapan dalam situasi ini.

"kak ain makan apa tu?"

"nasi lemak. meh la makan sekali. tapi akak ajak-ajak ayam ja ni. beli satu ja"

"haha. takpa. takmau pun. beli kat mana ni?"

"kat gerai depan tu"

"berapa satu?"

"seringgit setengah"

"laa mahai gila. kat tempat saya kat Parit Buntar tuuu, lima kupang pun boleh dapat nasi lemak. lagi besaq dari yang akak makan ni"

"hang ni pun. Penang dengan Parit Buntar, jauh beza la kalau hang nak banding."

"Penang ni mahai la kak. semua benda mahai. bla bla bla blaa mahai mahai bla bla bla Parit Buntar murah murah murah bla bla bla"

"..............."

" Penang bla bla bla blaa mahai mahai bla bla bla Parit Buntar murah murah murah bla bla bla"

"burppp.. Alhamdulillah. kenyang dah"


nota tumit : entri ni tergantung sebab masa saya menaip sampai burpp tu, encik Baba terlanggar charger laptop, terus laptop terpadam sebab saya tak bubuh bateri. bila on semula laptop, saya dah hilang idea nak menulis dan membuat kesimpulan entri. ok bye.

sobs.

3 komen tak puas hati:

wanie_mn said...

yes. wanita vs shopping, shopping la menang. HAHAH

Muzakkir said...

Beli dan belah dengan wanita tak dapat dipisahkan..

♥GAdiSMeRaHJaMbU♥ said...

hahaha. almost everyday kot kena situasi mcm tuh. huuuuuu