Tuesday, April 03, 2007

hAppY biRthdAy to mE ! ! !

(suka tgk pic ni, sahabat friendster buat...ucapan dia pun best)

happy birthday to me,

happy birthday to me,

happy birthday,

happy birthday...

HAPPY BIRTHDAY TO ME!



ahaks, nyanyi utk diri sniri.


wah, hari ni 3hb April 2007, aku genap 17tahun.

apa yg ada pada angka kan, cuma nombor semata2 (ye ke?)


soalan yg byk ditanya pd ulangtahun kelahiran aku ke-17 ni(ramai menyangka 18)


''apa rasa bila dah meningkat umur nih?"


ha, bleh rasa pa2 ke?aku rasa sama ja..mcm semalam jgak..


ada yg pesan, jadi lebih matang..huh?kematangan itu boleh nk 'jadi2' (taktahu nk guna istilah apa) ke?bagi aku, kematangan tu lahir secara semulajadi..

tak perlu pura2 menjadi seorang yg matang...JADILAH DIRI SENDIRI...

wah, maknanya aku boleh bermanja2 dgn family selama2nya..


heh, dlu aku pernah soalkan pada mama..


''mama rasa mcm mana ada dua org anak2 dara & sorg anak bujang dah?''

(aku,adik laki aku& adik pmpuan dah sekolah menengah..kira dah besar skit la kan, dah boleh urus diri sniri)


tersentak aku dgr jawapan mama


''huh, tak rasa apa pun..walau kamu ngn adik2 dah berkeluarga & dah ada anak sniri, mama tetap pandang hangpa suma mcm anak2 mama yg kecik2 tuh..takda apa berubah pun''


erm...kenapa ek?mama kata, aku belum ada anak, belum jadi ibu...so, mmg aku takkan paham apa yg dia rasa...huhuhu...

wah, excited pulak bila dgr mama ckp mcm tu

(tambah2 bila aku dgr pengalaman melahirkan anak dr mama @ makcik2 aku @ cikgu2 pmpuan masa sekolah dlu)


eh, apa la yg aku melalut nih...tp suka hati la kan, ni blog aku,

suka hati aku la nk syok sniri ke, nk perasan ke..nk apa ke..


......................................................................


bila nk kawin?


uik?wah, gatalnya ain..umur baru 17 dah ckp psl kwen...

hahaha, biar la..


bila aku nk kwen ek? erm...lambat lg kot..

byk lagi yg aku kena lalui..

(eleh, mama aku dlu kwen muda jgak, npa aku takleh plak)

isk isk isk, tu zaman mama..mana sama dgn zaman aku kan, kan...


apa ek yg nk kena buat, baru bleh kwen (n_n)

erm, belajar bg habis, keja dlu..agak2 la kumpul duit, bg baba ngn mama rasa duit aku dlu..

heh, belajar?klu belajar tinggi2, cntohnya amik pHD ke, baru nk kwen, alamat jd andalusia(anak dara lanjut usia,kui3) la aku nt...


baba kata org pmpuan takleh kwen lewat sgt, nanti tak subur! wakakaka..

maka dgn selambanya aku tnya dia(masa tu aku form3@ form4 kot),

bila aku boleh kwen!(hehe, gatal dah anak dara dia nih)


"erm, agak2 la..klu anak pmpuan, baba lepas nk kwen dlm umur 22..anak laki, umur 25..."


wah , awal jgak tuh...

mulut aku ringan je bertanya lg..


"nanti baba aturkan kami kwen ke, baba nk kami cari sniri?"

(kami tu merujuk pada aku dan adik2)


"huh, cari sniri la...nt klu baba ngn mama carikan, tak perkenan plak..tp klu nk baba carikan, boleh aja''


sonoknya dpt parent sporting...boleh la aku nk gatal2 tnya pasal nih...


....................................................................


ucapan selamat hari lahir...


mlm 3/4, pkul 10lebih aku dah masuk tido...ngantuk maa...igt kan nk tido awal...

dlm pkul 12 lebih skit je, aku terjaga...huh, ada org call...

alamak, lupa nk silentkan hp(mg kebiasaan aku silent hp sblm tido)


& ada la jgak skit sms wish birthday kat aku...

dan yg agak malas aku nk kira ada berapa, testi2 yg wish kat aku..

tima kasih yer semua yg ucap kat aku tuh...muahhh


40% ucapkan ''selamat hari lahir ke18''

wawawa...


naik pangkat aku nih...


hehehe...


aku dah taktau nk merepek apa lg..

ok la ek,


salam kasih,

nurul ain fathihah

1 komen tak puas hati:

jebat said...

salam. oo bdk PTS ke~

hmm..pasal kematangan tu
nnt2 la sembang.. klau ada rezki ar
pnjg elaboration die..
brmanja2 ngn fmily xbrmakna xmatang~ =)

apepun, mmg kte kna 'be yourself'
tp 'be yourself' biar bertempat
kte sntiasa diperhatikan..
adik2,sdara-mara,shbt2, msyrkt skliling
juz b a gud icon day by day (^^)v

wassalam~