Salam'alaikum..Alhamdulillah..Lega..(nak tulis blog ala-ala CheDet)
.
1. Exam dah selesai. Lega. Walaupun saya jawab ntah apa-apa (terutamanya paper terakhir, Biodiversity) tapi peperiksaan akhir semester ni dah berakhir. Rasa ringan kepala. Mata pun ringan, sampai mata ni tak reti nak memejamkan diri tatkala tuannya ingin beradu dan beristirehat.
.
2. Baru siap memindahkan barang-barang ke rumah sewa. Rumah sewa? heh, yela..rumah sewa.. Semester depan saya tak duduk di kolej kediaman Ungku Omar aka KUO dah. Rumah teres dua tingkat yang cun menunggu saya. Rumah 6 bilik tidur, 3bilik air, dapur yang selesa, ruang tamu agak luas, dan ada halaman rumah! hehe... satu rumah duduk 12 orang.
Okey la tu kot. Bayaran? hurmm..berbaloi dengan apa yang ditawarkan. Roommate baru? Ops, tak kenal lagi. Saya masuk celah-celah rumah yang ada kekosongan.
.
3. Rindu rumah. Tak sabar nak balik. Tapi tengah teruja nak p Pulau Tioman dulu. Baktisiswa KUO. 9hb hingga 12hb ni..
.
4. Sekarang tengah tunggu Mak Jang datang ambil. Nak balik rumah Mak Jang tengok orang baru. Baby Boy Wafi, anak menakan (=anak sedara=anak buah). Tunggu MakWa peluk cium Wafi yaa.. Eh, tak boleh. Saya tengah selsema ni.. Jangan biarkan bibir comel saya rakus mencium-cium pipi bayi kecil tu. Nanti berjangkit.
.
5. Bila boleh nak jumpa Pakcik Padil ni.....adui.....dekat setengah tahun dah tak jumpa. Heh, nak kena cukupkan setahun dulu ke? Waa!
TBZ2023
UBI1032