mereka yang tegar

Thursday, September 20, 2012

adnin dan sekolah

ini adalah beberapa dialog saya dan adik setelah saya murnikan pelat yang ada.


kes 1

adik : tata, tata tau tak kawan nin suka main tipu.
kakak : iya? awat nin cakap macam tu?
adik : betoooiiii....! kawan nin selalu main tipu masa tulis nama.
kakak : erm. dia tipu macam mana?
adik : dia tipu masa tulis nama. nin tulis nama dua minit. kawan nin tulis nama, seminit dah siap.
kakak : nama dia apa?
adik : nama dia asmawi bin hassan.
kakak : haihh! memang la. nama nin kan panjang.  mohammad a'dnin firdaus bin mohd roshidan. sebab tu la nin tulis nama nin lama.
adik : tapi tak aci la!

kes 2

adik : hari tu kan tata, cikgu bagi kertas suruh jawab matematik. lepas tu kan ada tiga empat kertas nama nin. cikgu pun pelik awat ada banyak kertas nin.
kakak : hah? awat jadi macam tu. nin jawab banyak kali ka?
adik : dak pun.
kakak : habis tu?
adik : kawan nin ramai yang taktau tulis nama sendiri. lepas tu depa mintak tolong nin. nin tolong la tulis nama kat kertas depa.
kakak : aiyoo. awat nin tulis nama sendiri? tulis la nama kawan nin tu.
adik : tapi nin tak reti eja nama depa. nin reti eja nama nin sorang ja.

4 komen tak puas hati:

Z@i Z@mR33 said...

suweeeet sgt...

greenveined said...

hahahhaa..lawak la adik kak ain ~

siskahaidan said...

aku dah gelak kuat kuat dah ni ain oi..

safi rain said...

nk copy n pos kat fb boleh..huhuhu