Tuesday, September 13, 2011

kau sakit aku tidak.

bila baca berita, hari-hari ada orang sakit. toleh kiri toleh kanan, ada saja orang sakit. buka facebook, ada khabar kawan-kawan yang terlantar tak berdaya.

pernah juga terdetik hati saya,

"syukurlah aku tak sakit. aku tak menyusahkan sapa-sapa nak jaga aku kalau aku sakit"

tapi, sungguhkah orang sihat tak menyusahkan sesiapa? sungguhkah orang sihat tak menyusahkan orang sekeliling dengan tingkah lakunya, dengan tutur katanya?

erm, itu perlu difikirkan semula.

apapun, saya perlu bersyukur dengan nikmat sihat.

nota tumit : sejak umur 21 ni, saya banyak didekati ejen insuran. hehe. tunggu saya dah kerja nanti ya!

3 komen tak puas hati:

Guru said...

ini hari depa, esok lusa hari kita pulak :)

♥ Cik Puan Pinky ♥ said...

jasmani tak sakit, tapi rohani mesti selalu sakit. huhu

HEROICzero said...

yang siht tu yg banyak menyushkan !