mereka yang tegar

Wednesday, May 30, 2012

scott's emulsion

"Tata nak pi beli barang dapur tu, tolong beli scot (scott's emulsion) untuk Kakak & Adik. yang Tata beli hari tu, dah habis"

"Ok, nak beli apa lagi?"

"sabun basuh, sabun mandi, ubat gigi, axion...lepas tu adik nin dah dua hari dah bagitau nak makan mentega kacang. beli sekali. kat dapur tu....."

"eh sat sat. banyaknya. sat nak tulis. nanti lupa"

dipendekkan cerita, lepas saya habis membeli belah di tesco, barang-barang setroli itu terpaksa digigihkan untuk dimuat atas skuter Icon saya. mujur muat semua termasuk dengan sabun basuh 5kilo.

bila sampai rumah, saya mengemas beg beli barang dan mula menyimpan apa yang dibeli di laci.

"eh, alamak!". saya menepuk dahi.

"awat, Tata?"

"ni haa Tata salah beli. patut amik scott perisa oren. ni terambik yang original pulak. kotak sama warna oren dengan oren cair sikit. tak perasan tadi. dah bukak ni baru duk pelik awat scott dalam botol ni warna putih pulak. sori sori."

"haa takpa lah dah salah. nak buat macam mana. okey ja kot yang tak oren pun".

keesokan harinya, semasa saya di giatmara, Baba telefon. (baca : walaupun takdak urusan & hal penting, Baba memang selalu telefon saya masa saya di kelas jahitan).

"Tata, kamu tau tak. pagi tadi Kakak muntah."

"hah? muntah? awat?"

"habis keluaq balik semua benda yang dia sarapan. dah la sarapan banyak. lima keping roti dia makan dengan mentega kacang tu".

"dah tu macam mana boleh muntah?"

"lepas dia habis sarapan, Baba suap la scott putih tu. mula-mula Baba makan dulu. rasa okey ja. lepas tu suap kat adik Nin. dia telan okay ja cuma dia cakap tak sedap. bila Baba suap kat Kakak, terus dia termuntah!"

'hahahahahaha! kesiannya Kakak! sori la Tata yang tersalah beli. keh keh keh. lawak la Kakak ni."

"isk kamu ni gelak pulak. kesian kat dia"

bila saya balik rumah, si kecik adnin tak habis-habis duk membebel kat saya. katanya, saya tak sayang depa sebab tu saya beli scott busuk. haha.


1 komen tak puas hati:

greenveined said...

huhuhu~~ original mesti rasa x sedap kan...