Friday, August 24, 2007

nehnah dunia mmg meletihkan

assalamualaikum w.b.t..
salam buat semua pengunjung blog ini..alhamdulillah, aku dapat menghabiskan cuti pertengahan semester ni dgn tenang...walaupun masih ada lagi tugasan2 yg tercicir(akibat bertangguh).. dah lama rasanya tidak menikmati hidup dgn bersenang-lenang begini..tidak terkejar2 ke kelas & dewan kuliah.. herm...
esok lusa perlu kembali ke kolej..kembali menjalani hari2 biasa bg seorang pelajar..aduhai, kalau tidak ku fikir mengenai masa depan, akan aku fikir bahawa belajar mmg memenatkan jiwa dan raga..huhu..tp, seorang srikandi takkan mudah menyerah..aku perlu gagah menjalani hari2 mendatang... entah kenapa, dlm seminggu ni, aku agak lesu jiwa..masalah biasa barangkali..
selama ni aku agak terpesong, terpesong niat & tujuan dlm menghadapi nehnah dunia..entah sudah jauh mana aku tersasar.. entah kenapa jiwa aku begitu mudah termakan pujuk rayu dunia..
na'uzubillah... iman yazid wa yankuz...
tp alhmdlh, selepas berbincang dr hati ke hati..aku lebih tenang..

"ya Allah, kuatkanlah hati hambaMU ini dlm menghadapi ujianMU"

0 komen tak puas hati: