mereka yang tegar

Tuesday, December 30, 2008

subjek semester dua, yeahh!!

EDU3012
- PERKEMBANGAN PENDIDIKAN DI MALAYSIA : FALSAFAH DAN DASAR
ouchhh, rasanya ini antara subjek ngantuk akan datang. Harap2 pensyarahnya jenis yang selamba dan suka buat lawak. Tidaklah saya tersengguk2 dalam kelas kn.

TBD2013
- BIOLOGI PERKEMBANGAN
subjek biologi. kegemaran? mungkin. bukunya mungkin mencecah ratus ringgit. perlukah di beli? YA! sebab saya tidak suka meminjam buku di perpustakaan Tuanku Bainun. Berat mahu diusung ke sana ke mari. Buku-buku biologi, kalau dibuat baling peragut, mau patah leher dia. hehehe. TBZ2023
- MORFOLOGI DAN HISTOLOGI HAIWAN
semester lepas saya rasa mahu menangis semasa dalam kelas Plant Anatomy, sangat blurrr hingga ke hujung semester. harapnya saya dapat meminatkan diri secara paksarela terhadap subjek ini.. GO GO AIN!!

TBZ2033
- BIODIVERSITY OF PROTISTA DAN ANIMALIA
hehe, biodiversity of animalia.. memang menggerunkan. Makanya saya pura-pura ketawa riang. Ha ha ha! UBI1032
- ENGLISH FOR COMMUNICATION I
aisehh, subjek bahasa. saya jenis tak paham bahasa! iya kah? huhu

UKK2061
- BSMM II
ini subjek dibawa dari semester satu. Bulan Sabit Merah Malaysia... 3semester wajib menghadap Mejar Fais! hoho, tak sabar saya nak tengok baju unifom BSMM yang amat mahal ini!! hampir 4oorm. kopak duit edenn.....wawawa

UKT1301
- PENGURUSAN KO-KURIKULUM
pengurusan? aduhhh, sedangkan masa untuk diri sendiri pun tidak cukup terurus lagi. mungkin subjek ini akan meningkatkan kemahiran pengurusan saya..ngehh3x!

ULP1013
- PEMBANGUNAN SAHSIAH
moga sahsiah kami terbangun. hehe. dengar kata wajib buat program di luar dan kajian mengenai tingkahlaku pelajar. hohoho! lepas ambil subjek ni pasti sahsiah saya bertambah bagus. begitukah?

cuti dah habis..

cuti hampir berakhir
tinggal lagi beberapa hari saya di rumah
amat berat hati untuk melangkah keluar
kembali ke Tanjung Malim...

huhuhu..

tolong saya, bantu saya..
tidak rela kembali ke sana..

wawawaaa!

Monday, December 22, 2008

muka cuak adikku

salam'alaik. Tempoh bercuti dan berada di rumah, memang membahagiakan saya. Bersantai bersama keluarga, bersembang macam-macam hal, dan menyakat adik-adik memang hal yang amat menyenangkan hati. Hehehe. Adik ketiga saya, Adeebah (disapa Kak Teh di rumah) akan mengikut jejak langkah akak-akak dan abangnya (saya, Angah, dan Kak Uda). Tahun hadapan, Kak Teh akan memasuki sekolah menengah. Seperti dijangka, dia akan MENETAP di asrama. SMK Telok Bahang. Keputusan UPSRnya, 3A 2B dia ditempatkan di aliran agama sekolah berkenaan. Ohhh, saya amat kecewa semasa mengetahui keputusan UPSRnya.
Mengharapkan adik yang saya lihat berpotensi ini mampu merekod sejarah keluarga dengan 5A UPSR. Hampa. Adik yang seorang ini memang lain dari kami. Lain perangai dan tingkah lakunya. Bagaimana dia? hehe, tidak dapat saya catatkan di sini sebab adik-adik saya sudah pandai berblog.

Sejak mengetahui dia akan tinggal di asrama tahun hadapan, saya dan Kak Uda gemar menggiatnya. Mengusik-usik jiwanya dengan cerita-cerita kehidupan asrama (tentunya direka-reka untuk menakutkan Kak Teh, hahaha). Entah bagaimana lah dia akan menyesuaikan diri di asrama nanti. Saya harap dia tidak akan menimbulkan masalah. Sekalung doa kasih saya saya tujukan kepada adik-adik saya, walau di mana kalian berada.
  1. Angah
  2. Kak Uda
  3. Kak Teh
  4. Kak Chik
  5. Kakak
  6. Dik Nin

baiti jannati

Tuesday, December 16, 2008

santai-santai cuti 2

Teramat bahagia rasanya berada di rumah...
Hantaran
HP di sekolah
Guru Pendidikan Jasmani
Etika Makan
PPSMI

Thursday, December 11, 2008

santai-santai cuti

Salam'alaik.. Lega rasanya hati saya apabila sudah dapat bercuti dan bersama keluarga di rumah. Namun, timbul pula kekalutan berdepan dengan keletah adik lelaki saya, Adnin yang kini semakin nakal. Ada saja akalnya untuk 'mengacau' abang dan kakak-kakaknya. Huhuhu. Pantang dia melihat sesiapa duduk bersenang-lenang, akan adalah rengekannya untuk meminta perhatian. Gelagat inilah yang saya rindu saban hari semasa berada di bumi kandung suluh budiman..
entah apa sebabnya, semalam...bangun saja daripada tidur, saya terasa sedikit sakit di hujung kelopak mata kanan. Terasa sengal apabila mahu mengerdipkan mata. Seharian saya biarkan kesakitan yang sedikit ini menguasai diri. Namun hari ini, bangun saja daripada tidur, saya dapati kelopak mata yang sakit bertambah sakit. Tidak pula kelihatan bengkak atau bentuk mata saya berubah. aduhhh, sakitnya bila mengerdipkan mata...
Sedang saya online dan menyemak email, ada satu email yang membuatkan saya tersenyum pagi ini. Terima Kasih Baba...